16 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Hyundai показва H350 Fuel Cell с горивна клетка в Хановер

Концептуалният бус с горивна клетка H350 Fuel Cell ще бъде представен на тазгодишното международно изложение за лекотоварни автомобили IAA в Хановер, което ще се проведе от 21 до 29 септември. Изследване на силовия агрегат показва потенциала на модерната технология за водородни горивни клетки на компанията в сегмента на лекотоварните автомобили

За разлика от стандартния електрически автомобил, на който са необходими часове за презареждане, 175-литровият водороден резервоар може да се зареди за под четири минути – подобно на времето, което отнема зареждането на бензин или дизел в резервоара на автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене. Концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell има общ пробег от 422 км и отделя само вода.

Силовият агрегат е интелигентно конструиран по такъв начин, че монтажът му не влияе на товарното пространство на H350. В зависимост от междуосието, H350 осигурява пространство от 10,5 или 12,9 m³ – достатъчно да побере пет стандартни европалета – или пространство за 14-местен пътнически салон.

Задвижващият тракт осигурява почти безшумна работа на автомобила и също така допринася за намаляване на нивата на шум, което го прави особено подходящ за нощни доставки в градски райони. Концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell би бил подходящ не само за доставки от врата до врата в рамките на града, но и за по-дълъг пробег, благодарение на увеличената автономия.

Благодарение на силовия агрегат, който може да генерира до 100 kW (136 к.с.), концептуалният автомобил с горивна клетка H350 Fuel Cell може да постигне скорости до 150 км/ч – сходни с тези на лекотоварни автомобили, задвижвани от еквивалентен двигател с вътрешно горене. Задвижван от почти безшумен електрически мотор, автомобилът генерира значително по-ниски нива на шум от стандартните автомобили.

Силовият агрегат на H350 Fuel Cell се състои от водороден резервоар, пакет горивни клетки, високоволтова батерия, инвертор и електромотор. Резервоарите за водород под високо налягане 700 бара, разположени под пода на автомобила между двете оси, съхраняват 7,05 кг сгъстен водород, който след това се разпада на протони и електрони в стека горивни клетки. Електричеството, произведено от горивния стек, след това се съхранява в компактна 24 kW литиево-полимерна батерия, като инверторът превръща енергията в променлив ток, който захранва 100 kW електрически мотор.

Hyundai Motor е световен лидер в разработването на технологията за водородни горивни клетки, като отваря първия в света завод за серийно производство на автомобили с горивни клетки през февруари 2013 г. Силовият агрегат Fuel Cell на компанията представлява наистина приложима форма на задвижване за масовите автомобили, от пътнически до лекотоварни, и е продукт на ангажимента на Hyundai за устойчив транспорт.

Hyundai ix35 Fuel Cell е първият в света серийно произвеждан и наличен в търговската мрежа автомобил с горивна клетка и може да се поръчва от дилърската мрежа на Hyundai. По настоящем има 50 автомобила ix35 Fuel Cell в употреба от членове на обществото в Мюнхен, Германия. Силовият агрегат на автомобила с горивна клетка на Hyundai е показан успешно по време на Световното първенство по футбол през 2006 г.в Германия, като градският автобус с горивна клетка на компанията е използван като официално превозно средство по време на целия шампионат.


Препоръчани материали
+ 8
- 0

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.