SUV-купето VW I.D. Crozz обещава 500 км на ток
За автомобилния салон в Шанхай от Volkswagen са готови с третата си концепция от електрическата серия I.D. След като вече показаха миниван и хечбек, сега германците залагат на прототип от най-силния сегмент в света - този на SUV и кросоувър машините.
SUV-купето Volkswagen I.D. Crozz предлага няколко интересни неща - огромен пробег на електричество (500 км), система за автономно управление и уникален салон с 4 индивидуални кресла. Що се отнася до дизайна, той е доста атрактивен, като се забелязват различни заемки от представените по-рано I.D. прототипи.
Както и събратята си, кросоувърът е конструиран на платформата MEB на VW Group, разработена специално за електромобили. Подобно на хечбека от серията, задните врати на Volkswagen I.D. Crozz се отварят като на бус, а сред другите акценти е масивният панорамен покрив с LED-осветление, чиято сила на светене може да се контролира с жестове.
В интериора на електрическия кросоувър отсъстват всякакви бутони, лостове и "врътки". Има единствено волан, два педала и два дисплея - 5,8-инчов на инструменталното табло и 10,2-инчов тъчскрийн на мултимедията. Водачът използва и уникален вграден в предния прозорец хедъп дисплей, който извежда триизмерно различни функции.
За задвижването на Volkswagen I.D. Crozz се грижат два електромотора със сумарна мощност от 302 конски сили. По-малкият - със 101 к.с. задвижва предния мост, а задните колела се задвижват от ел. двигател с 201 к.с. С тези агрегати кросоувърът постига максимална скорост от 180 км/ч, а благодарение на литиево-йонна батерия с капацитет 81 kWh, пробегът на ековозилото е цели 500 километра. До 80% от батерията могат да бъдат заредени с бързо зарядно за половин час.
Volkswagen I.D. Crozz представя също и идеите на VW за автономно движение на колите и разполага с автономен режим I.D. Pilot. При неговото активиране, воланът се прибира в таблото пред водача и автоматично се активират лазерни скенери, които анализират всичко около автомобила. Адаптивните LED светлини също се активират автоматично, като се променя и цялостното осветление в купето.
От Volkswagen обясняват, че първият им сериен модел на МЕВ платформата ще е на пазара до 2020 година, като ще има цяла гама ековозила. Целта е 5 години по-късно германците да продават минимум 1 милион електромобила годишно.