29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

В Русе доставиха първите в България еко камиони Iveco Stralis LNG

Днес "Евро Старс" ООД, оторизиран дилър на Ивеко, достави на Булмаркет ДМ първите в България и Източна Европа три камиона Iveco Stralis AT440S33T/P LNG. Поръчката е свързана с изграждането на първият в България терминал за втечнен природен газ (LNG), по проект на Булмаркет ДМ, който се осъществява с програмата LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube.

За Iveco алтернативните горива са от изключителна важност. Превозните средства, задвижвани с природен газ, отчитат намалени разходи, по‐висока енергийна ефективност, замърсяват по‐малко околната среда и създава по‐малко шум. Достъпността на метана го прави толкова перспективен като алтернативно гориво. По всички тези причини Iveco концентрира стратегията си относно алтернативните горива върху компресирания природен газ (CNG) и втечнения природен газ (LNG).

Iveco приема предизвикателството за поддържане качеството на въздуха и намаление на емисиите от CO2, навлизайки в света на незамърсяващите, по‐тихи методи за транспорт. Първите разработки за използване на алтернативни на дизела горива започват още през 90‐те години на миналия век.

LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube предвижда да бъдат създадени точки по Рейн, Майн и Дунав, по които да има малки терминали за доставка, съхранение и по‐нататъшна реализация на LNG. Консорциумът, който участва в този мастерплан, включва 33 компании от 17 държави. Пристанищата Ротердам и Антверпен са основната движеща сила в консорциума, заедно с ProDanube, Австрия.

„LNG (втечнен природен газ) по‐трудно си проправя път у нас поради единствената възможност да се вози с големи кораби по море. Затова ние се заехме заедно с изграждането на терминал и с логистиката за доставка на LNG от европейските терминали, с които имаме предварително подписани договори. Втечненият природен газ се съхранява при ‐162 градуса по Целзий, без налягане. Ние ще го съхраняваме в 4 вертикални 250‐кубикови танка“, уточни по време на Третата логистична бизнес конференция инж. Димитър Баев, зам.‐управител на Булмаркет ДМ.

LNG терминалът в Русе се изгражда близо до пристанището на Булмаркет.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.