Бостанджъ взе 46-то рали "България"
Шампионите на Турция Мурат Бостанджъ и Онур Ватансевер (Ford Fiesta R5) спечелиха 46-то издание на рали „България”, кръг с коефициент 4 за Европейския рали трофей (ERT) и кръг от българския рали шампионат.
На финала авансът на победителите е 39,6 секунди, а второто място заеха Рашид Ал Кетби и Карина Хеперле (Ford Fiesta R5), които спечелиха и петте неделни отсечки, които им позволи да заличат сериозна част от изоставането си в събота.
С второто място в най-голямото ни рали Ал Кетби излиза начело в ERT и вече заяви, че една от целите му този сезон е да вземе титлата във втория по сила рали шампионат на Стария континент.
Борис Григоров и Ангел Башкехайов (Citroen C2 S1600) завършиха най-напред от българските екипажи – 3-о място в общото класиране, на 13,9 секунди пред Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi LancerEvo IX). Василев държеше третата позиция до предпоследната 13-а отсечка, където Григоров го изпревари с 21,5 секунди и излезе пред него, след което не допусна изненади до финала на състезанието.
Григоров и Башкехайов спечелиха и първото място при автомобилите с един двигателен мост, а Топ 3 в това класиране допълниха другите два екипажа, намерили място в челната шестица на рали „България” – пети завършиха Рок Турк/Бланка Качин (Peugeot 208), а шести са ЗолтанБесеней и Георги Пап с Renault Clio R3T. 10 от стартиралите 19 екипажа завършиха 46-ото издание на рали „България.
Минути след края на надпреварата стана ясно, че най-вероятно 46-то издание на рали "България" е било и последното край Боровец и Самоков. От федерацията са разочаровани от поредното слабо като присъствие на пилоти и публика състезание и по всичко личи, че надпреварата ще се премести на изток и по-точно във Варна. Голямата промяна ще бъде обявена официално до няколко месеца.
Ето какво казаха призьорите непосредствено преди награждаването:
МуратБостанджъ, Ford Fiesta R5
„Посвещавам тази победа на Тодор Славов, сигурен съм, че ако той беше сред нас щеше да се бори за победата и дори да я спечели. За нас беше много важно да спечелим това състезание, което е в памет на Георги Янакиев и Тодор Славов, двама много скъпи наши приятели.
„Изключително успешно състезание за нас, атакувахме много сериозно вчера и натрупахме сериозен аванс, който ни позволи днес да не поемаме излишни рискове.
„Следващата седмица ще участваме в рали „Босфора” в Турция и ако и там се представим добре, то ще се борим за първото място в крайното класиране на Европейския рали трофей. Едва преди две седмици решихме да стартираме в България, но съм доволен, че го направихме.
„Много добре организирано и трудно състезание, но аз не съм очаквал и друго от рали „България”, много качествено асфалтово рали.”
Рашид Ал Кетби, Ford Fiesta R5
„Много съм радостен, че след като над една година не бях карал на асфалт, тук успях да се преборя за второто място. След разликата, която ни направи вчера моят добър приятел Мурат, знаех, че днес не мога да го настигна, но се забавлявахме по отсечките и спечелихме доста отсечки днес.
„Благодарен съм на организаторите на ралито, тъй като състезанието е на много високо ниво и стана много интересно. Организаторите на рали „България” ни поканиха да караме тук докато бяхме на рали „Арад” в България и много ни хареса. Почти сигурно е, че ще участваме и на рали „Сливен”, където също ще е много интересно.
„Аз също ще се боря за победата в рали „Турция” другата седмица и искам титлата в Европейския рали трофей, така че рали „България” се оказа ключова надпревара за битката в ERT. Този път спечели Мурат, но другия уикенд ще е различно. Обещавам му. Но той е много бърз и може би няма да успея да го победя в борбата за ERT.
Борис Григоров, Citroen C2 S1600
„Първо искам на благодаря на публиката, която ни подкрепя от старта до финала на това толкова трудно, но и успешно за нас състезание. Вчера имахме проблеми, днес също, но се преборихме за третото място. На старта на една от отсечките днес колата ни угасна, а малко преди финала на 13-я етап се скъсаха част от болтовете на двигателя и за последните завои колата остана блокирана на пълна газ. В сервиза сменихме болтовете, но в последния етап пак се скъса един и карахме така. Това е първото ни цяло рали с Ангел като екип и съм много доволен, че се сработихме отлично.
„Радвам се, че се представихме добре, за нас това е много важно състезание и успяхме да зарадваме нашите фенове.”