27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Натискът на Льоб върху Сайнц продължи и в етап 10 на Дакар 2024

Повечето лидери в отделните класове започнаха да карат „на сигурно“ два дни преди финала

Два етапа преди финала на рали Дакар 2024 нещата при автомобилите и мотоциклетите продължават да остават относително напрегнати и с неясен край. В останалите категории, обаче, ярко очерталите се лидери свалиха темпото и вече залагат на сигурно пилотиране за да успеят да стигнат безаварийно до финала и да грабнат заслужените си титли.

Десетият етап на надпреварата, който се проведе около АлУла, предложи 371 състезателни километра. Трасето бе смесено с пясъчни полета и каменисти терени, като именно острите камъни можеше да се окажат основен забавящ фактор за пилотите, заради голямата вероятност от спукани гуми.

Горният факт изпита на гърба си Карлос Сайнц, който успя да спука наведнъж не една, а две гуми. Това можеше да се превърне в пълен кошмар за лидера в генералното класиране при автомобилите, но Матадорът все пак има на разположение две „ултрабързи“ асистенции“ – съотборниците си в Audi Стефан Петерханзел и Матиас Екстрьом. Сайнц позагуби време, но същото се случи и с опонента му Себастиан Льоб, който загуби немалко време, също в смяна на гуми, заради повреда в хидравличните крикове на болида BRX. А Льоб нямаше помощник, тъй като съотборникът му Насер ал Атия реши да се откаже от надпреварата, вместо да остане да помага колкото може…

Вижте тактиката на Audi:

В крайна сметка и двамата претенденти за победата в Дакар 2024 при колите не успяха да влязат дори в топ 10 на етапа, но в битката помежду им все пак Льоб бе по-бърз и успя да намали още пасива си спрямо Сайнц. Така, два етапа преди финала, разликата помежду им е вече 13:22 мин. И оттук нататък може да се получат обрати и изненади, тъй като последните две отсечки на пустинния маратон не са леки – с 420 км за етап 11 и 175 за финалния ден.

Иначе, интересно бе да се види призовото етапно класиране, със съвсем различни имена на върха. Герлен Шишри с Toyota бе най-бърз за деня, взимайки първата си етапна победа за тази година и общо шеста в кариерата си. Французинът изпревари с близо 6 минути Браян Барагванат от тима на Century и с още 20 секунди Бенедиктас Ванагас от балтийското подразделение на Overdrive Toyota.

Вижте някои от най-добрите моменти при автомобилите днес:

В генералното класиране Шишри е пети, а Ванагас десети, като и двамата имат поне теоретичен шанс да мръднат с по една позиция на горе. Що се отнася до Барагванат, той е едва 94-и с огромни наказания заради незавършен етап.

При мотоциклетистите Рики Брейбек бе най-бърз от тройната етапната победа на Honda в една сюрреалистична гонка, в която нещата се решиха в рамките на абсурдни секунди. Американецът изпревари с едва 2 секунди съотборника си Начо Корнехо, а трети на финала пристигна Адриан Ван Беверен, на 20 секунди след най-бързия. И за да е пълна лудницата, далият четвърто време Даниел Сандерс с GasGas имаше пасив от 47 секунди спрямо Брейбек…

В генералното класиране Рики Брейбек увеличи преднината си спрямо Рос Бранч от тима на Hero (7-и за деня) до почти 11 минути. Ван Беверен от своя страна пък стопява разликата си с пилота от Ботсвана до 52 секунди и ще се опита да го детронира от второто място. Четвъртият във временната подредба Начо Корнехо също не е много назад, като разликата му с лидера е под 14 минути, а тази с третия в листата е точно 2.

Малко от лудостта на две колела вижте тук:

И ако всичко върви по план, Honda може би ще се поздрави с нова победа, особено като се им предвид факта, че най-бързия конкурент от КТМ – Кевин Бенавидес, е с близо 33 минути изоставане от Брейбек…

В клас ATV най-бърз днес бе Мануел Андухар, който взе две минути и половина на Александр Жиру. Така аржентинецът увеличи аванса си в генералното до почти 9 минути, като и тук остава интригата до края на рали Дакар 2024.

Мич Дютри е от пилотите, които започнаха да свалят темпото и да карат „на сигурно“ при Challenger бъгитата. Американецът даде едва 8-о време за деня, тъй като в битката между него и Кристина Гутиерез има достатъчно солиден аванс. Испанката също го даваше „яваш-яваш“, тъй като пък тя на свой ред има над 40 минути преднина спрямо движещия се на трето място Франциско Лопез.

Горепосочените стратегии позволиха на Марсело Гасталди да вземе своята първа етапна победа при третото си участие на рали Дакар. Гасталди е осми в генералната подредба, на 3 часа и 40 минути зад водача. Вижте и най-добрите моменти при бъгитата:

Сходна е ситуацията и при SSV-бъгитата, където обаче движещата се на втора позиция в генералното Сара Прайс взе етапната победа и понамали разликата си с лидера Ксавие Де Султре. Американката е вече на 20 минути зад френския мотоциклетен ветеран и ще атакува до самия финал.

От своя страна Прайс е притисната сериозно от Жером Дьо Садле, който днес финишира на едва 22 секунди зад нея. Разликата между двамата е около три минути, което е предпоставка за обрати до финала.

Ситуацията при камионите вече тотално изкристализира, след като Митчел Ван Ден Бринк (Iveco) загуби над час и половина в етапа. Така разликата между него и втория в генералното – Алеш Лопрайс (Praga) стана над час и половина. А лидерът в подредбата Мартин Мачик (Iveco) на свой ред има 2 часа аванс пред сънародника си от Чехия Лопрайс.

Иначе, Герт Хузник с Renault взе втората си (и поредна) етапна победа, изпреварвайки Мачик с малко над минута. Трети за деня се класира Мичел Бекс (Iveco), който е шести в генералното, на почти 11 часа зад водача.

Ето малко екшън от тежкотоварните:

Предпоследният, 11-и етап на рали Дакар 2024 има всички шансове да пренареди нещата в някои от категориите. Отсечката с дължина от 527 километра, 420 от които състезателни, е описана като тази, която може да доведе до най-много спукани гуми заради неравния си и каменист терен с много остри ръбове и скали.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.