30 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Парадокс: WТCC помага на Citroen да избере WRC

Интересен парадокс се оформи около решението на Citroen, което французите трябва да вземат до края на тази година. От месеци се знае, че компанията ще прекрати участието си в един от двата шампионата - WTCC или WRC от 2017, но все още не е ясно къде ще бъдат хвърлени всички усилия и ресурси.

Като че ли повечето мнения надделяват за оставане в WRC, където след оттеглянето на Себастиан Льоб французите не могат да стигнат отново до върха с бруталната доминация на VW и Себастиен Ожие. От друга страна в WTCC производителят практически няма конкуренция и води с цяла вечност пред втория Honda в класирането на конструктурите. Големият парадокс обаче е, че е много възможно проектът в WTCC да се самоунищожи, предоставяйки безценна подкрепа на този във WRC.

Става въпрос за технологии и най-вече за линията, която поемат шефовете на WRC през следващите години - по-мощни, по-атрактивни и по-бързи автомобили. Това означава, че всички производители ще трябва да хвърлят много усилия, за да имат адекватни гладиаторски машини след 2017 година, а един от факторите ще бъде новия двигател, чиито нов лимит скача от 300 на 380 к.с., благодарение на увеличението не рестриктора с 2 мм от 34 на 36.

Оказа се обаче, че Citroen вече са с едни гърди напред пред останалите, защото правилата на WTCC позволяват такъв двигател да бъде тестван още в следващия сезон. Така отборът ще има безценно предимство да разполага през 2017 с готов, тестван и изпипан двигател, което е доста сериозна част от подготовката за атакуване на трона, заеман към момента категорично от Volkswagen. Думите на шефа на Citroen Ив Матон са красноречиви по този повод: "Участваме ли през 2017 във WRC, то целта ще е само една - да свалим VW от престола".

В същото време Матон не отрече, че тимът има интерес към привличането на Тиери Нювил. Белгиецът изглежда не е в най-добрите възможни отношения със сегашния си отбор Hyundai и нищо чудно двете страни да се разделят преждевременно.

"Ако пилот като Тиери е на пазара, то няма как да не е и в нашия бележник", обясни Матон, давайки храна на спекулациите. "Ако Нювил се върне при нас, то това ще докаже, че е направил не една, а две грешки", довърши той, напомняйки за сагата от 2013 година, когато Тиери избра проекта на Hyundai пред този на Citroen.


0 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре

Рейтинг :
09.09 2023 в 06:34 1
+ 0
- 0
sffsdf2690
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.