16 април 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Peugeot готви брутален болид за "24 часа на Льо Ман"

Спортното подразделение на Peugeot разкри характеристиките на новата хипермашина, с която ще участва в новия клас LMPh в състезанията за издръжливост FIA WEC и в частност легендарната надпревара "24 часа на Льо Ман".

Машината се разработва съвместно от Peugeot Sport и нефтения гигант Total, като ще използва технологии и от пистовите надпревари, където французите доминираха с Peugeot 908 HDi FAP и от рали-машините, участвали в Световния рали шампионат WRC.

Задвижващата система е хибридна, наречена Peugeot Hydrid4 500kW. За база системата използва 2,5-литров V6 битурбо двигател с мощност 680 конс ки сили и тегло от 165 кг. Помага му 200-киловатов електрически мотор-генератор, монтиран на предната ос.

Електрическата система се захранва от 900-волтова батерия, която е интегрирана в монокок конструкцията на болида, под бензиновия резервоар. Тягата се предава към четирите колела през 7-степенна секвенциална скоростна кутия. Налице е и специална спирачна система с електронно управление.

Според изискванията за WEC сериите, максималната мощност на машина от LMPh класа трябва да е с максимална мощност от 680 к.с. При ускорение и достигане на скорост от 120 км/ч, двигателят с вътрешно горене задвижва задните колела. След това на помощ може да дойде и електромоторът, но тогава мощността на ДВГ автоматично намалява до 408 конски сили, а задвижването става и на четирите колела.

По време на състезание, батерията помага само на системата за рекупериране на енергия, а когато зарядът й свърши, болидът работи само с ДВГ, който отново работи на пълната си мощност.

Пистовите серии ще предлагат и някои изключения от това правило. Така например, в края на правите отсечки мощността ще може да се увеличи с 3%, но само ако батерията е напълно изтощена. При влизане в бокса, пилотът може да избира дали да използва ДВГ, електромотор или и двата агрегата, като максималната скорост в сервизната зона е 37 км/ч. Всички показания на хиперавтомобилите ще се контролират в реално време.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.