Lamborghini Jarama: Единственото Lambo с предно разположен V12 двигател
Lamborghini Jarama е може би най-слабо известният модел на легендарната италианска марка, която стартира автомобилния си бизнес през 1964 г. Това се случва не защото Jarama не е имала достойнствата да се превърне в автомобилна икона, а защото моделът е засенчен от харизмата на Miura, а след това и на Countach. Освен това, Jarama има доста по-обран дизайн, двигателят е монтиран отпред, а в интериора има четири седалки – все неща, които са попречили на колата да си спечели култовия статут сред феновете.
За да разберем какво е продиктувало създаването на Jarama, е хубаво да си припомним великата история за основаването на Lamborghini. В началото на 60-те Феручио Ламборгини се занимава с производството на трактори, което не пречи на страстта му към бързите автомобили. Веднъж Феручио Ламборгини влязъл в спор с Енцо Ферари, когато закарал своето Ferrari 250 GT в сервиза на „Черните кончета“ за поредната смяна на съединител.
Феручио казал на Енцо, че според него Ferrari 250 GT се нуждае от по-здрав съединител, за да се справи с въртящия момент на мощния V12 двигател. Енцо му се присмял надменно и му казал, че не иска съвети от производител на трактори. Този разговор вбесил Феручио Ламборгини, който си тръгнал от завода на Ferrari в Модена и веднага се захванал за работа по основаването на новата си компания за спортни автомобили. Оттогава двете компании са в ожесточена конкуренция.
През 1970 г. в Lamborghini се нуждаят от нов дизайн на своя GT модел Islero, за да се отговори на все по-затягащите се изисквания за безопасност в Щатите. И така се ражда Jarama. Междуосието било скъсено, новото купе било проектирано от Марчело Гандини от студио Bertone, а отпред бил монтиран 3.9-литров V12 двигател с мощност 350 к.с.
Въртящият момент задвижва задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия, а V12 двигателят ускорявал тежащото 1450 кг купе от 0 до 100 км/ч за 6.9 секунди, а след това и до максимална скорост от 260 км/ч.
Феручио харесал Jarama толкова много, че дори си поръчал един автомобил от серията и го използвал ежедневно. Нещо повече, шефът на Lamborghini сам избрал името на модела, вдъхновен от едноименния регион на Испания, където коридата е особено популярна. Често срещана неточност е схващането, че името на колата идва от пистата със същото име в близост до Мадрид.
След свалянето на Jarama от производство след 6 години на пазара, Lamborghini така и не произвежда нов автомобил с предно разположен V12 двигател. Само 328 такива коли са били произведени, като в момента запазените екземпляри са изключителна рядкост. Въпреки това, на специализирани търгове се появяват интересни предложения, което се дължи на растящия интерес към класическите италиански спортни автомобили.













