30 юни 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

10-те най-интересни скоростни лостове

Скоростният лост има много по-голямо значение от чистата си функционалност. Макар и най-обикновено изглеждащият такъв да може да смени предавка, всеки иска да държи нещо специално в ръка. Именно 10 от най-красивите или просто интересни лостове ще ви покажем днес: 

Pagani Huayra

Всичко, до което се е докоснал Хорацио Пагани, прилича на произведение на изкуството и скоростния лост на Pagani Huayra не е изключение. Той дори не е особено необходим, преспокойно можете да сменяте предавката по перата зад волана, но изкарания на показ механизъм и изумителен.


Преселективната трансмисия на Cord

Не се оглеждайте за огромен лост, няма такъв. Вместо това смяната на скорост става с малката ръчка вдясно на волана. В случая говорим за преселективна кутия. Шофьорът избира предавката, но самата смяна се случва само когато се натисне съединителят. Системата е прекалено сложна и неслучайно не придобива голяма популярност.


Citroen SM

SM е интересен от всяка гледна точка и скоростният му лост също се различава от познатото. Цялата основа, на която е монтиран, се движи заедно с него при смяна на предавка и създава страхотно усещане и звук.


Откритият механизъм на Spyker

Ако се запомнили нещо от Spyker, то вероятно е свързано с интериора на колите и почти сигурно с оголения механизъм на скоростния лост. Изчистеният дизайн е толкова елегантен, че дори сам по себе си може да оправдае колосалната цена на холандските автомобили.

Honda Civic Si (2002-2005)

Вместо да монтират лоста на типичното място при Civic Si японците го слагат на таблото. Защо ли? Просто е. Така на шофьора не му се налага да отдалечава ръка от волана, запазва се късия ход и се освобождава пространство между седалките.

Oldsmobile Hurst Lightning Rods

Трите лоста са избрани като решение за драг състезания и позволяват смяна на отделни предавки от автоматичната трансмисия. Левият лост работи като нормален PRND селектор за автоматик, десният сменя от първа на втора предавка, а средният – от втора на трета. Благодарение на конфигурацията се намалява рискът от превключване на грешна предавка по време на разгорещена надпревара.

Mercedes-Benz CLK-GTR

Може да изглежда като част от брава на стара врата, но това наистина е скоростният лост на направения за хомологация CLK-GTR. Той обаче позволява само превключване между движение напред и назад, а перата зад волана служат за избор на горна или долна предавка.

Citroen 2CV

2CV изглежда щуро и скоростният му лост също е такъв. Той не се движи вертикално, а само навън, навътре и настрани. Странно, но същевременно интересно.


Chevrolet Camaro

Макар и да не прави нещо по-различно от конвенционалните лостове, „подковата“ на GM е един доста по-мъжествен начин за смяна на предавка и нещо, което би изглеждало еднакво добре в кабината на самолет.

Audi R8

Фрезованата конзола на лоста на R8 не е нито първата, нито последната такава, но може да се каже, че Audi са уцелили перфектния дизайн.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.