Странна среща: Audi R18 e-tron quattro мери сили с Eurofighter Typhoon

Audi R18 e-tron quattro е една от най-високотехнологичните коли на пистата и извън нея. Дизелово-електрическият хибрид е наблъскан с компютри и е доказал възможностите си, записвайки три победи на "24 часа на Льо Ман" и две в Световния шампионат за издръжливост. Повече от впечатляващо резюме, с което немската кола може да засенчи всичко на асфалта.
Как обаче състезателят на Audi се съпоставя с друга върхова машина, за която твърдата земя е само начална и крайна точка - изтребителят Eurofighter Typhoon? Вече споменахме компютрите на R18, но пред изтребителя e-tron изглежда като калкулатор. В интерес на истината бойният самолет превъзхожда по изчислетелна мощ не само немската кола, но и совалка. Освен това благодарение на двата двигателя Eurojet EJ200 самолетът може да вдигне два пъти скоростта на звука или около 2500 км/ч.
Виждли сме как Typhoon се справя срещу Bugatti Veyron, но сравнението, публикувано в официалното списание на Audi Eucounter е по-различно. Вместо да сложат двете машини на пистата и да се надпреварват, германците дават възможност на пилотите на R18 и Typhoon да преценят чуждото возило. Военният Гери Краенбул има 30 години стаж като летец, но остава объркан от кокпита на Audi-то.
"Бях малко шокиран от това колко малко се вижда навън. Има само малък процеп, през който да гледаш, като танк. Освен това намерих бутоните са доста объркващи. Съединителят и някой други превключватели са интуитивни, но останалата логика на опериране ми е напълно непозната. Ще ми отнеме време да свикна с различните цветове на бутоните и превключвателите. В самолет тези неща са осезаеми и кинестатични", казва Краенбул.
Главната разлика според него е, че докато главната цел на колата и аеродинамиката й е тя да остане залепена за пистата, самолетът трябва да се отдели от нея възможно най-бързо. И това е така, на изтребителя са му необходими по-малко от 90 секунди, за тръгне, да се издигне до 11 000 метра и да развие 1600 км/ч.
Андре Лотерер, който е свикнал да е здраво стъпил на земята в Audi-то също е изненадан от кабината на изтребителя. Самият той казва, че съпоставката е трудна, защото автомобилът се движи в две измерения, а самолетът - в три.
"Може би хора, които вече имат разрешително за самолет, биха схванали логиката по-бързо. Аз нямам такова, така че кокпитът на изтребилтеля е нещо съвсем ново за мен. Елементите, които управляваме с ръцете и краката в състезателна кола не са съпоставими с контролите и превключвателите от самолет", категоричен е състезателят.
Интересно би било да видим как двамата биха се справили, ако разменят седалки и прекарат известно време в света на другия.












