Това са заводските чудовища с безумно големи спойлери

Независимо дали карате кола със 100 и 1000 к.с., искате да е здраво стъпила на асфалта и да е стабилна. Със всяка последователна стъпка в спортния спектър аеродинамичните решения в това напреваление се увеличават като разнородност, високотехнологичност и не на последно място и в размер. В състезателните среди аеро елементите като задните спойлери стигат до направо баснословни габарити, но има и шосейки, които се напъват със същото. Ето и някои от возилата с най-зрелищни антикрила по пътя.
Plymouth Superbird
Plymouth Superbird, подобно на сходно плащещия Dodge Charger Daytona, се ражда в края на 60-те с идеята да носи победи в NASCAR, където за скоростта на овала е важна и притискателната сила. Оттам идва и комично голямото антикрило. Единствената причина то да се добере и до шосейната версия е задължителната хомологация.
Ford Escort Cosworth
Хомологацията ни дарява и със шосейния Escort Cosworth, дериват от рали бегачката RS Cosworth. Това не е просто спойлер, а цяла маса над задното стъкло.
Subaru Impreza 22B STI
Турбинираната Impreza с двигател 2.2 не само вади 280 кончета, но и поднася така желания от кажи-речи всички аеро елемент в една...добре де, половин идея по-дискретен вид.
Koenigsegg One:1
Първият мегаавтомобил, както твърдят Koenigsegg, има 1360 к.с. (1 мегават) и тежи толкова в килограми, достигайки златното съотношние от 1:1. И цялата мощност минава през широките колкото варел задни гуми, така че за шведите спойлерът наистина е нужен.
Ford GT
Новото въплъщение на Ford GT40, разгромителя на Ferrari на Льо Ман през 60-те, може и да има "само V6", но всеки цилиндър е отговорен за над 100 кончета. Така суперкарът на "синия овал" може да спринтира и взима завой бързо. Активният спойлер само помага за целта.
Dodge Viper SRT-10 ACR
В речника на Dodge липсат ключови думички като "малко", "скромно" и "сдържано". За бога, та Viper има 8,4-литров V10! Най-екстремната версия ACR допълва картинката и с крило, която изглежда като хрумка на 5-годишно детенце, изпило двулитровка кока-кола.
Mercedes-Benz E190 2.5-16 Evolution II
Амбициите на Mercedes за Германския туристически шампионат, както и регулациите на надпреварата, са причината Mercedes E190 2.5-16 Evolution II да се появи на бял свят. Дълго име и още по-дълъг спойлер.
BMW 3.0 CSL
От 1972 г. е минало доста време, но феновете на BMW още пускат и ще пускат лиги по 3.0 CSL. Отново в корена на всичко са туринг състезанията и спортното ДНК си личи от крилото.
Toyota Supra
Съпоставена с други Supra не е екстремна, но сама по себе си тя е легенада, особено за любителите на японското автомобилостроене. Не може да се пропусне.
Lamborghini Countach 5000
Ако трябва да се каже с какво Lambo често превъзхождат всички други, това е дизайнът. Само погледнете Countach, прилича на космически кораб. Първоначално му липсва само задно крило, но през 80-те в Санта Агата се сещат и за това допълнение.












