23 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Забравени концепции: Volvo LCP 2000 изпреварва времето с технологии

Външният вид често лъже, особено при автомобилите. Много често в света на четири колела се сбъдва приказката за грозното пате, което всъщност се оказва прекрасен лебед. Надявам се да ме разберете правилно - грозната кола си е грозна кола и общо взето си остава такава, но понякога под странните извивки се крие истински технологичен шедьовър. Като Volvo LCP 2000, например.

Малкият автомобил е произведен в едва четири броя и е показан пред света на екологичното изложение в Стокхолм през 1983 година. Защо на екологично, ще попитате. Защото за времето си, а дори и за днешния стандарт, максимален разход под 4/100 е нещо уникално.

Инженерите от Volvo са били вдъхновени от електрически прототип, създаден в края на 70-те години на миналия век. Можете да си представите тогавашните проблеми на електрическите задвижващи системи, след като дори днес производителите се чудят къде да заврат всичките тези ужасно досадни килограми. Е, тогавa от Volvo просто решават да използват концепцията без електрическата задвижваща система и създават няколко различни варианта.

Първият е с 1.3-литров дизелов двигател с турбо и мощност от 50 к.с., който е олекотен чрез използване на магнезий. Освен него бива използван и 1.4-литров агрегат с 90 к.с. като и двата са 3-цилиндрови. Автомобилът има и два варианта за трансмисия - обикновена, 5-степенна ръчна кутия или електронно управлявана CVT, предаваща двигателното усилие на предните колела. И двата агрегата могат да работят с няколко вида гориво, сред които и рапично олио.

Всичко това обаче не обяснява мистериозния малък разход. Можете да питате дядовците си колко горе-долу са харчили автомобилите, произведени в началото на 80-те години. Преди да го сторите обаче, ние ще Ви кажем, че истинската сила на прототипа на Volvo не е двигателят, а малкото тегло от едва 700 кг.

Това е постигнато с иновативното използвано на различни леки материали. Шасито е от алуминий, панелите са от пластмасови полимери, а може би най-впечатляващото е използването на карбонови нишки за рамките на вратите. Това си е направо космическа технология за времето си, когато карбонът все още е бил строго запазен само за състезателни автомобили. Трябва да се отбележи и изключително ниският коефициент на триене, който този иначе непривлекателен автомобил има - едва 0.25. Всичко това води до ускорение от 0 до 100 км/ч за доста приличните 11 секунди и максимална скорост от 177 км/ч.

Volvo така и не започва масово производство на иновативния си проект, но поне използва много от дизайнерските решения в появилия се по-късно модел 480. А оригиналният LCP 2000 все още може да бъде видян в музея на производителя в Гьотеборг, Швеция.


Препоръчани материали
+ 8
- 0

+ 9
- 2
Такъв лебед мани го
 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.