20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Да обяздиш Годзила: тест Nissan GT-R 2017

Преди години имаше една реклама на Porsche, в която рекламните специалисти бяха написали „Признайте си честно, че не си мечтаете някой ден да притежавате Nissan или Mitsubishi”. Факт е, че когато се говори за спортна кола, именно Porsche е това, което първо изплува в съзнанието на автоманиаците. Е, ако рекламистите тогава са визирали конвенционални седани или комбита на японската индустрия, явно са забравили за Nissan GT-R… Защото “Годзила”, както е популярният прякор на японския суперспортист, определено е нещо, за което човек с удоволствие би си мечтал.

Актуалното шесто поколение на болида е на пазара от 2007 година, като мина през фейслифт през 2011 година, а през пролетта на тази година бе представено още едно сериозно обновяване за модела. Новият GT-R може да се похвали с напълно освежен екстериор, като всеки един ревизиран и обновен детайл на купето е правен с основна цел оптимизиация на въздушните потоци и подобряване на аеродинамиката, плюс подобряване на притискателната сила.

Интериорът на Nissan GT-R е облицован с висококачествената кожа Nappa, на разположение е ново арматурно табло с опростена централна част и редуцирани от 27 до 11 бутона за инфотейнмънт системите. Перата за смяна на предавките вече са монтирани директно към новия като дизайн волан (вместо към кормилната колона), което позволява на водача да превключва предавките на 6-степенната трансмисия с двоен съединител, без да се налага да сваля ръцете си от волана в средата на завоя.

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на и без това бруталният битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя е 570 к.с. при 6800 об./мин., а в NISMO версията ще закове дори 600. Всеки двигател за Годзила се сглобява ръчно от началото до края в специална чиста зала от отлично обучен специалист, наречени TAKUMI, затова на всеки мотор ще откриете табелка с името на човека, произвел точно този агрегат.

Нова е и титаниевата изпускателна система, която се справя по-добре с високите температури на изгорелите газове от двигателя, а трансмисията с двоен съединител вече реагира още по-гъвкаво. Задвижването е поверено на 4х4 системата ATTESA E-TS, като модулът й е разположен в задната част на автомобила. Системата предава бруталната тяга от 100% на задните колела до 50:50, в зависимост от ускорение, ъгъл на завиване, превъртане на колелата и т.н.

Окачването на Nissan GT-R е от специално създадени за модела регулируеми амортисьори Bilstein DampTronic с електронен контрол, които използват информацията от множество системи в автомобила, за да предложат подходящите сили за поемане на пътната настилка и високо ниво на контрол при различни пътни ситуации. DampTronic са с три предефинирани настройки - Normal, Comfort и пистовия R. Спирането се осигурява от моноблокови Brembo 6-бутални предни и 4-бутални задни спирачни апарати, с 15,35-инчови предни и 15,0-инчови задни Brembo плаващи, перфорирани, двучастни дискове и закалени накладки.

Според Nissan, GT-R 2017 е с 4% по-бърз от предшественика си на пистови тестове. И тъй като на мен това не ми говори нищо, реших и аз да проверя какво е да обяздиш Годзила в нейния най-оптимален хабитат – именно писта. За целта, разчитах на уникалното съоръжение NAVAK край сръбската столица Белград, което, без лоши чувства към нашия си „Дракон”, е на светлинни години пред родното трасе като настилка и дизайн на трасето. Е, но там е със сериозно обществено финансиране, докато тук всички разчитат на ентусиазма на един-единствен човек, но без повече отклонения от темата.

И така, идва ред да седна на „пилотската” седалка. Не съм особено спокоен – честно казано не харесвам спортни коли – мнозина от вас сигурно знаят, че си падам по джипове. Предпочитам да гледам от високо и да не свалям предавки при минаване през легнал полицай. Все пак, обаче, „Годзила” винаги ми се е струвала радващ окото автомобил, малко по-различен от купищата М-ки на BMW, Поршета и други спортисти, минавали пред очите ми.

На дясната седалка разчитам на специалистите, подготвени от рали легендата Владимир Илиев, които ще ми обяснят кое какво е, колко газ да давам, кога да скачам на спирачките и други такива важни неща. Нахлузвам каската, тряскам си главата, тоест каската, в гредата на покрива и се намъквам в ниското купе. Макар и необичайно ниска за мен, колата предлага доволен комфорт на седене и за понапълнели чички като мен. Ако имах повече време, може би цял час щях да напасвам перфектната комбинация между позицията на седалката и волана. Но нямам – намествам се възможно най-бързо и натискам старт бутона. Звярът изръмжава доволно, оборотомерът подскача и след стотни болидът мърка, готов да захапе хищно асфалта на пистата.

При първите ми обиколки, трасето бе мокро и честно казано потеглих като бабичка. След уверението на инструктора Иван Раев, който ми казва къде точно да скоча на газта или на спирачките, както и кога да почна да завивам, добивам смелост и започвам да натискам по-сериозно. Свикнах до там, че при скорост от близо 250 км/ч на дългата права се забъбрих със спътника си и замалко щях да забравя да спра. Все пак малко след последния теоретичен момент скочих с всичка сила на спирачките и след като коланът се впи почти до гръбнака ми заради натоварването си спрях точно навреме за 90-градусовия завой. От който пък излязох с мръсна газ и леко приплъзване на задницата, овладяно набързо от всичките електронни асистенти на GT-R

Постоянно вдигайки темпото, добих самочувствието на истински пилот, но всичко свърши в мига, в който седнах на дясната седалка, за да ме повози истински пилот. Е, бабичка съм, в сравнение с момчетата от Safety Driving Academy… Но пък в края на деня бяха толкова натъпкан от емоции и адреналин, че ми се струваше безпроблемно да подкарам и самолета от Белград до София…

Определено Nissan GT-R е уникална екзотика, която ще ви отличи в безкрайното море баварци и поршета, заляло дори и българските улици. Смело мога да твърдя, че това е кола, която би седяла добре и за ежедневно бизнес возило – все пак броят на Годзилите, паркирани пред офиси и нощни клубове е по-голям от този, чакащ на опашка на пистовите трасета.

Цената на Nissan GT- R 2017 започва от 195 500 лв. и стига до умопомрачителните 359 900лв. за супернаточения NISMO вариант, който дори още не е пристигнал в шоурумите у нас.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:59 1
+ 0
- 0
sffsdf19147
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.