20 септември 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Почти SUV: тест Peugeot 3008

Първото поколение Peugeot 3008 бе екстравагантен кросоувър, представляващ смесица между миниван и SUV, като във версията си Hybrid4 предлагаше и авангардно 4х4 задвижване. Второто поколение на модела, вече предлага чистокръвен SUV дизайн, но пък няма 4х4, поне за момента. Звучи малко объркващо, нали?

Peugeot лансира сериозна SUV офанзива, започнала с обновения 2008, минала през героя на теста ни и продължаваща с по-големия 5008, който се очаква догодина. И трите си модела французите категорично наричат SUV и също така категорично отказват да снабдят с пълноприводна трансмисия. Е, на следващ етап ще се появят хибридни модели, чиито задни мостове ще се движат от електромотори, но за момента единственото нещо, подпомагащо сцеплението е системата Grip Control, представляваща своего рода блокаж на предния диференциал и разполагаща с режими за движение по асфалт, сняг, кал и пясък и динамичен режим с изключена стабилизираща програма. В допълнение, на разположение и функцията Hill Assist Descent Control - асистент за слизане по наклон, която може да поддържа движение на автомобила с много ниска скорост (3 км/ч) и се управлява от специален бутон на централната конзола.

Да, тази система наистина подпомага проходимостта, в комплект с високия клирънс на 3008, оптимизирайки двигателя, ABS и ESP, но определено не може да замести истинското 4х4. Макар че преборихме и нелеки терени с новия френски SUV.

Но да не продължаваме материала с главата надолу, тъй като Peugeot 3008 си има и доста позитивни страни и черти. Като например дизайна – агресивна визия, масивни колесни арки и брони, висок клирънс и всички останали елементи по екстериора крещят за шикозен всъдеход. Страничния силует е на класически SUV, но остъкляването не е особено голямо. По-голямото междуосие в сравнение с предходния модел е видимо веднага, като в цифри то е 2675 мм. А благодарение на атлетичните пропорции, 3008 даже изглежда по-голям като цяло, отколкото всъщност е.

Отвътре, новият 3008 е просторен и функционален, а новата версия на концепцията i-Cockpit предлага минимално количество физически бутони, за сметка на контролирането на множество функции чрез тъчскрийн дисплея. Спорен е малкият волан, който част от клиентите биха харесали, а друга част – твърдо не. Лично за нас, на толкова масивен модел би отивало по-голямо „кормило”. Спорен е и дизайнът на инструменталния панел, при който стрелката на оборотомера върви срещу тази на скоростта, което би ви объркало в началото, но после се свиква. В купето са използвани доста качествени материали, сглобката е на високо ниво, а седалките са ергономични и удобни, независимо дали са с текстилно или кожено покритие.

В допълнение, Peugeot 3008 разполага и с head-up дисплей с 12,3-инчив екран с висока резолюция. Хубавото е, че дисплеят може да бъде персонализиран и водача да избере какво точно да вижда, без да разсейва погледа си. На разположение е и т. нар. Спортен пакет, при който могат да се изберат две теми на инструменталния панел и дисплея - „Boost“, предназначена за динамичен стил на шофиране и „Relax“ за по-спокойно шофиране.

Естествено, налични са многобройни системи за помощ за шофиране, като активна спирачка за безопасност, предупреждение за спазване на дистанцията, за излизане от лентата, разпознаване на пътни знаци, следене на мъртвата зона в огледалата, адаптивен автопилот, също така адаптивни дълги светлини и т.н.

За задвижване, новият Peugeot 3008 разчита на два бензинови и 4 дизелови двигателя с мощност между 120 и 180 к.с. Кросоувърът се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия, но е получил и нов 6-степенен автоматик, който работи брилянтно, за разлика от недолюбваните пилотирани трансмисии на PSA. Автоматичната трансмисия може да се управлява и с пера зад волана, които обаче са фиксирани за колонката и в завой ще е трудно да превключвате.

Специално внимание си заслужава версията GT на новия модел. Тя се предлага с най-мощният дизелов двигател със 180 к.с. и автоматик, като е допълнена със спортни и ексклузивни щрихи. За разлика от по-ниските нива на оборудване с 18-инчови колела, тук гумите са 19-инчови, качени на двуцветни джанти Boston. По-различно е и окачването, а светлините са стандартно изцяло LED. В салона, дозата шик и комфорт е още по-солидна.

Като цяло, 3008 изглежда добре, шофира се добре и в него се пътува повече от добре. Както вече споменахме, липсата на 4х4 задвижване го спира сериозно от подвизи извън пътя, но за сметка на това, на пътя колата е повече от чудесна.
За причината да няма 4х4 системи, анализите на Peugeot сочат, че по-малко от 1/3 от клиентите в сегмента поръчват такава. Но пък конкуренти като Nissan Qashqai, при които този дял е дори 10%, предлагат.

Цените на Peugeot 3008 започват от около 40 000 лв. а в топнивото GT надхвърлят 70 000. Това поставя френското лъвче в доста сериозна конкурентна среда, където много съперници добавят и задвижване на четирите колела за такива пари. Но с такъв автомобил определено ще се отличавате от масата.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.