19 януари 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Практични, но забавни: тест Can Am Maverick Sport, Trail

Bombardier Recreational Products (BRP) добиха световна популярност с ATV машините си преди време. Канадската компания, предложи редица новости при четириколките с марката Can Am, но преди години много изоставаше от бурно развиващия се сегмент на SxS-бъгитата. Макар и закъснели спрямо конкурентите с лансирането на Commander, от BRP бързо си взеха поука и подгониха Polaris, които бяха на върха с RZR. И то така подгониха американците, че днес определено са номер едно с бруталното чудовище Maverick X3, което доминира и в най-големите оф-роуд състезания по света. След като продуктът се прие много радушно, от Can Am решиха да го разнообразят, развивайки цяла гама машини, за всеки вкус и всяка потребност.

Голяма гордост за нас като фенове и като журналисти е, че гигантската корпорация избра България, за да представи новостите си в SxS-гамата, както и актуалните ъпдейти на водните джетове Sea Doo край брега на Черно море, в курортния комплекс Дюни. Така, в продължение на над седмица, журналисти и дилъри от почти цял свят можеха да се запознаят с най-новото и най-важното от гамата на BRP.

Maverick Sport

След като се доказаха на глобално ниво с X3, от Can Am решиха да ни покажат и няколко „по-кротки” модификации на Maverick, които са подходящи не само за гонещите максимални резултати, а и за тези, които искат да се насладят на своето офроуд хоби, разполагайки с мощни и надеждни машини. Maverick Sport е “по-събрана” версия на популярното бъги, но предлага и удължен вариант с 4 места.

В базовия си вариант, машината е е с дължина от 302,2 см и ширина 152,4 см. Колесната база е 230 см, а клирънсът е малко над 30 см. Върхов в гамата, задвижването се грижи 976-кубиков V2 агрегат Rotax, постигащ максимална мощност от 75 к.с. Тягата се предава към задните или четирите колела с автоматична CVT трансмисия, като на разположение на водача са два режима на работа - Sport и Eco, при които тягата и работата на агрегатите са оптимизира по специфичен начин.

Sport разчита на сериозно окачване с амортисьори Fox 2.0 Podium, които позволяват ход до 31 см. Голяма е и персонализацията за модела, както и за всички останали SxS и UTV машини, като от BRP предлагат десетки допълнителни аксесоари – от челно стъкло с чистачки, през покрив с премиум аудио, до твърди врати, различни по сила лебедки, система за монтиране на допълнителни товари и т.н.

Maverick Trail

Този вариант на SSV-машината е специално разработен за преодоляването на популярните trail маршрути. Идеята му е, да е с по-прибрана следа, за да може лесно да минава през различните пътеки, както и по специално изгражданите (по ширина) мостове и подобни съоръжения. Така, Maverick Trail е малко по-тесен от Sport – 127 см и съответно с по-тясна следа. По този повод, окачването е и с малко по-малък ход – 25,4 см отпред и 26,7 отзад. Машината е и с по-различни гуми с по-дълбок грайфер, за преодоляване на по-кални препятствия. Гамата двигатели копира (логично) тази на Sport, като се предлагат агрегати от 570, през 800 до 997 куб. см.

Traxter

Колкото и интересни и забавни да са новите „маверици”, голямата звезда на презентацията бе обновеният Traxter. От BRP не са изоставили сегмента на работните UTV машини, а за моделната 2020 „камиончето” е минало през сериозен фейслифт. Машината, с дължина 307 см и ширина 157, разполага с доволен товарен отсек, поемащ до 454 кг (с размери 96,5х1384х30,5 см). Колесната база от 211 см и клирънсът от 28 см я правят доста "поврътлива" и проходима", в комплект с 4х4 задвижването и гумите Maxxis Bighorn 27". Може да бъде поръчана и със сервоуправление на волана, което я прави лека и приятна за шофиране по всякакви терени.

За задвижването се грижи позната гама от хеви дюти Rotax агрегати, с обем между 570 и 1000 куб. см. Именно последният е голямата новост за модела, като предлага увеличена с 10 к.с. до 82 мощност и 94 Нм въртящ момент. 4х4 системата е с включване на двойно и понижаващи предавки, като тягата се командва от добре познатия вариатор. Сред останалите новости са промените предница и покрив с по-масивен изглед, нови стоманени защити около фаровете и панелите, както и изцяло нова усилена броня за някои от версиите. Стоманената рама също е преработена, като предлага с до 30% по-голяма твърдост, въпреки минималното олекотяване с около 3 кг. Инженерите са поработили върху оптимизирането на шума и комфорта на пасажерите, както и в подобреното и по-комфортно поведение на окачването.

Както и Maverick, Traxter също предлага версия с два реда седалки, наречена MAX. При нея, колесната база е увеличена до 294 см, а цялостната дължина на возилото е 389,6. Товарният отсек е със същите размери и товароносимост като при базовия модел като и тук налице са екстри като фирменото 4х4 задвижване PRO-TORQ и сервоуправление. В добавка (както и при „нормалния” модел) има и асистент за спускане по наклон, който поддържа стабилна ниска скорост, без нужда да натискате газ или спирачка.

На върха на гамата е бруталният Traxter X mr HD10. При него, освен модифицираното окачване (с нови двойнодействащи амортисьори), което прави клирънса цели 38 см, има добавени лебедка със синтетично въже(монтирана на усилена стоманена броня), твърд таван, блокаж на предния диференциал и агресивни гуми IPT Cryptid. Въздухозаборниците и отдушниците на двигателя и трансмисията са поставени зад седалките и нависоко, за да са защитени от вода, а цялото шаси е защитено. Както говори и индексът, задвижването е поверено на най-големия 1000-кубиков агрегат.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.