Der Spiegel: Автомобилната индустрия в Германия е в картел
Човек започва да се чуди дали германците са изключително принципни и достойни хора, които държат да разплетат и последния възел на собствените си палави игрички или просто не обичат да им е скучно. Защото информациите за нередности около автомобилната индустрия в страната се появяват вече почти по график, почти всеки месец. А тази информация излиза обикновено от собствени разследвания на големи германски медии.
Последното такова е на изданието Der Spiegel, според което големите играчи в автомобилната индустрия работят в картел за много различни аспекти, включително относно вредните емисии на дизеловите двигатели. И е може би логично да предположим, че ако един производител мами (да речем Volkswagen), то принципна договорка между производителите може да подскаже нередности и при другите.
Spiegel цитира данни от писмо, изпратено от VW до германските власти, в което се твърди, че над 200 служители на BMW, Audi и Porsche са провели над 60 срещи в последните години, за да обсъждат детайли от производството на различни компоненти, като спирачните апарати, бензиновите и дизеловите двигатели, съединителите, трансмисиите и изпускателните системи.
Писмото от VW е изпратено на 4 юли и все още не е ясно дали и кои от тези действия ще бъдат счетени за нарушение на антикартелното законодателство. Самото обяснение е било поискано от производителя във връзка с вече течащо разследване относно картелно споразумение между производителите при закупуването на стомана.
Изданието също така е достигнало до информация, че замесените са дискутирали доста сериозно изборът на доставчик и цената на системите за третиране на вредните емисии при дизела и по-конкретно цената на AdBlue - добавка, която неутрализира част от вредните емисии при преминаването им през генерацията. Става ясно, че компаниите са си стиснали ръцете резервоарите за AdBlue да бъдат по-малки от желателното, за да бъдат спестени средства.
В същия момент Mercedes обяви доброволно изтегляне на над 3 милиона дизелови автомобила под предтекст, че ще бъдат направени корекции за избягване на бъдещи проблеми. Същата акция обяви и Audi за повече от 850 000 машини. До момента Daimler, Volkswagen и BMW отказват да коментират информацията на Der Spiegel.