21 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Трудно начало за българските отбори в Shell Eco-marathon 2017

Предизвикателно и не безпроблемно се оказа начaлото на Shell Eco-marathon за трите български отбора в напреварата за създаване на възможно най-икономичния автомобил. В олимпийския парк „Куин Елизабет“, наред с над 170 студентски и ученически екипа от цял свят, са и тимовете от Техническия универистет в София, Русенския университет „Ангел Кънчев“ и Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ от Чепеларе, които се борят за доказване на болидите си.

В четвъртък, при силно слънце и температури около 25 градуса отборите от Русе и Чепеларе започнаха своите тестови обиколки около дългото 1 миля или 1,6 километра трасе в олимпийския парк, за да оценят как се представят болидите им и как могат да бъдат настроени допълнително за същинското състезание. Правилата са сравнително прости – всеки болид трябва да направи 10 обиколки, т.е. да измине 16 км като използва минимално количество енергия. Пилотите обаче нямат право да пъплят по асфалта – нещо, което със сигурност би повишило резулатите им, а вместо това разполагат с максимум 39 минути, за да изпълнят задачата.

Учениците от Чепеларе и техният електрически прототип Storm 2017 започнаха с обещаващи резултати, като още при началните тестове удвоиха миналогодишните стойности, постигнати от автомобила им. При първите обиколки данните показаха, че ниският болид изминава 360 км с кВтч срещу миналогодишните 180. Завидно, но същото първоначално бе постигнато при преминаване на времевия лимит или с други думи прекалено бавно. По-късно през деня, това забавяне не само бе коригирано, но пилотът се движеше с огромен аванс, което означава, че Storm 2017 може да ни изненада с високия си резултат.

Тестовете все пак не минаха безаварийно и на отбора от Чеперале им се наложи да ремонтират автомобила след като доствяните 8 Нм се оказаха прекалено много за тънката му задвижваща верига.

Работа се отвори и на отбора от Русе. Студентите от крайдунавския град бяха изненадани от проблем с електрониката и въпреки опасенията, че необходимата резервна част няма да е лесна за намиране, електромобилът им ДДТ бе вкаран в строя и започна да навърта тестови обиколки малко след обяд.

Най-опитните ни участници, отборът на ТУ-София, нямаха късмет и все още не са преминали техническите проверки, за да получат залена светлина да стъпят на трасето. В следобедните часове водородният им автомобил от категория „Градски тип“ стоеше в бокса, заобиколен от работещи по него студенти. Причината „Феникс“ да не е готов е, че са му правени доста промени, откакто бе представен в София на 9 май. Червеният карбонов болид се е сдобил не само с втори електромотор, но и ново окачване и задвижващи елементи. Прибавени са и кондензатори, които да отпимизират работата на водородната клетка.

Към 9:30 ч местно време в петък столичани са преминали 7 от 11-те пункта за техническа инспекция, а не е зле да обърнем внимание, че проверките са наистина обстойни. Провярява се всичко по колите - размери, тегло, спирачки, стъкла, колани, класони и още много. Екипите на Shell бдят за скрити батерии и резервоари, както и за всякакви начини отборите да поизлъжат. В резултат от високите стандарти цялосната инспекция може да отнеме часове. Ще стискаме палци на ТУ-София да получи одобрението на съдиите възможно най-скоро, за да можем да видим „Феникс“ в действие.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.