18 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Volkswagen Budd-e се командва с допир и глас

Volkswagen представи официално концепта Budd-e на изложението за потребителска електроника CES. Описван като Microbus за 21 век, Budd-e има дръзка предница с LED фарове и огромна решетка с LED амбиентно осветление. Концептът има масивни D-колонки, уникални стопове и 21-инчови алуминиеви колела. Сред другите акценти откриваме соларни панели на покрива, дигитални "огледала" за обратно виждане и ниша за съхранение на вещи, оформена като чекмедже в задната броня.

Размерите са както следва: 4597 мм дължина, 1938 мм широчина, 1833 мм височина и междуосие от 3152 мм. Това означава, че на размери Budd-e се намира някъде между Touran и Multivan T6.

Веднъж попаднал в интериора, шофьорът е обграден от огромен извит дисплей, който се състои от три отделни екрана, всеки от които може да бъде конфигуриран индивидуално. Моделът има и извито задно стъкло, както и мултифункционален волан без бутони и контролери, който реагира на жестове и натиск като дисплея на смартфон.

Интересното в случая е, че на практика всичко в концептуалния ван - включително вратите - се управлява чрез допир или "swipe" жестове. Автомобилът разполага и с напредничава система за разпознаване на глас, която се активира, когато кажете "Hello Budd-e". Системата е интуитивна и отговаря на неформални команди, като например "Увеличи малко жегата!". Тя дори разпознава кой точно изрича съответната команда, така че ако даден пасажер каже на колата да увеличи температурата, системата ще увеличи само неговата климатична зона.

Budd-e е изграден на базата на чисто новата платформа за електромобили на Volkswagen - MEB. Тя е проектирана специално за използване в plug-in хибриди и електромобили. От Volkswagen казват още, че архитектурата е измислена така, че да може да побере голяма батерия и всички електрически компоненти, без да влияе негативно на динамиката и да намалява простора в интериора.

Задвижването се осигурява от два електромотора - разположени на всеки един от двата моста - които се захранват от батерия с капацитет 101 кВч. От компанията не уточняват каква е мощността на моторите, но споделят, че концептът може да развие максимална скорост от 150 км/ч и да измине 600 км с едно зареждане.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.