Citroën разработва ново революционно окачване
Проектът Citroën Advanced Comfort е първият ни по-сериозен досег до грандиозните обещания, че Citroën ще представи революционно ново окачване. Заявката е доста амбициозна, имайки предвид историята, която френската компания има в света на автомобилния комфорт и хидропневматичното окачване от близкото минало. Новият проект обединява над 30 различни патента, които французите ще вградят накуп в прототип, базиран на C4 Picasso. Идеята е, всички технологии да се представят пред публика на борда на един автомобил, а впоследствие същите да бъдат постепенно използвани в бъдещите серийни модели на компанията.
В ядрото на новия проект се намира най-голямата иновация – чисто ново окачване. То използва традиционен амортисьор и пружина, но добавя към това хидравлични ограничители, които контролират твърдостта и хода на амортисьора. По време на шофиране в нормални условия, системата позволява по-меки настройки в сравнение със стандартните окачвания, тъй като твърдите хидравлични възглавници могат да понесат натоварването в случай на нужда. От Citroën твърдят, че окачването е толкова меко, че се усеща като „летящо килимче“.
Въпреки новата технология, неравностите по пътя все пак ще пренасят вибрации към шасито, което французите ще неутрализират с използването на нова технология за прикрепване на отделните структурни елементи, комбинираща залепване и заваряване. Резултатът е 20% по-висока издръжливост на усукване, което означава по-малко вибрации в интериора.
Друга интересна иновация, която също е част от Citroën Advanced Comfort, касае седалките. Технологията е заимствана от матраците и също има за цел да намали вибрациите и да увеличи комфорта на пътуващите в купето. Французите възнамеряват да комбинират слоеве от различна мемори пяна в седалките, която да се адаптира към специфичните особености на всяко човешко тяло.
С новите технологии, от Citroën очевидно искат да направят дългите пътувания по-комфортни и по-малко уморителни. Първоначално новите системи ще дебютират на борда на модели на Citroën, след което ще преминат в колите от премиум звеното на компанията – DS.