Mercedes набута най-мощния си дизел и два нови бензинови мотора в S-класатa
Mercedes-Benz разширяват двигателната гама на своята S-класа с три нови агрегата от догодина. Немската лимузина вече ще се предлага с нови редови шестцилиндрови мотори на бензин и дизел плюс бензинов битурбо V8. Всички те разполагат с модени технологии като интегриран стартер-алтернатор, 48-волтова ел. инсталация и спомагателен електрически компресор.
Осемцилиндровият мотор с обем 4 литра заменя досегашния V8 в S500 и според Mercedes той е един от най-икономичните V-осмаци в света като смъква разхода с до 10% в сравнение с предвественика благодарение на система за деактивиране на до четири от цилиндрите. Мощността на агрегата е 476 к..с., а въртящият момент - 700 Нм. От 2017 г. S500 ще получи и филтър за твърди частици при бензиновите си двигатели.
Продължавайки на бензинова вълна, 3-литровият шестцилиндровредови мотор от своя страна заменя досегашния V6 и генерира над 408 к.с. и 500 Нм въртящ момент, въпреки че числата не са крайна и точна информация. Според Mercedes той комбинира мощността на двигател с осем цилиндъра с икономичността на такъв с четири и съществеменно носи рафинираността на мотор с шест цилиндъра. Агрегатът разполага с всички екстри, които споменахме в началото: интегриран стартер-алтернатор, 48-волтова ел. инсталация и спомагателен електрически компресор.
Третото и последно допълнение е най-мощният дизелов мотор, който Mercedes някога са слагали под капака на лека кола. Редовият шестак генерира 313 к.с., с 55 к.с. повече от предшественика си, но същевременно е 7% по-икономичен. В алуминиевия блок се движат стоманени бутала, а покритието на цилиндрите е подобрено. За пръв път е налице и система за променливо газоразпределение.