14 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Скоростният лост на Fiat-Chrysler е причинил над 250 катастрофи

Националната автомобилна администрация на САЩ приключи с разследването си над злополучния скоростен лост на Fiat-Chrysler. Оказа се, че този компонент е с объркващ шофьорите дизайн и е станал причина за 266 катастрофи и 68 травми. Инцидентите са се случили, защото механизмът не показва достатъчно ясно дали е включен режим за паркиране.

За разлика от повечето подобни компоненти на автоматични трансмисии, този на FCA не се мести в конзолата, а само се накланя напред и назад, което води до объркване.

Именно това стана причина за трагичната смърт на актьора от Star Trek Антон Йелчин. Младежът (27 години) беше прегазен от собствения си Grand Cherokee на алеята пред дома си, след като е слезнал от автомобила и вероятно също е мислил, че е превключил на режим паркиране, преди да застане зад вече движещия се назад SUV.

В края на април FCA обяви изтегляне в световен мащаб на над 1 милион автомобила за корекция на слабия дизайн на скоростния лост. Над 800 000 от тези машини са в САЩ. В автомобилите се инсталира софтуер, който автоматично минава на режим за паркиране, дори шофьорът да не уцели точното място на лоста. Освен това компанията въведе по-опростен дизайн на този компонент за новите си автомобили.

Най-засегнатите модели са от гамата Chrysler 300 (2012-2014), Jeep Grand Cherokee (2014-2015) и Dodge Charger (2012-2014). В САЩ вече са заведени дела от ищци, които твърдят, че от FCA са знаели, че дизайнът на лоста може да е предпоставка за инциденти, но въпреки това са го въвели в производство.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.