VW Polo 2018 - по-голямо, по-мощно, по-луксозно
От Volkswagen се хвърлят здраво в битката на малките градски хечбеци с шестото поколение на модела Polo. Машината е създадена на платформата MQB A0 и всъщност е най-голямото Polo, правено някога. С дължината си от 4053 мм и колсна база по-дълга с почти 10 см, този мъник заявява, че не трябва да бъде подценяван и е готов да отправи предизвикателство към всеки в сегмента.
Трудно е да определим откъде да започнем, защото в новото Polo няма почти нищо старо. Впечатляваща е палитрата от двигатели - те са общо девет. Най-скромният бензинов е с еднолитров работен обем и два варианта - 65 к.с. и 115 к.с., като вторият е подпомогнат от турбо. Новият 1.5-литров TSI ще предлага възможност за деактивиране на цилиндър при ниска скорост и също така 150 к.с. Не си мислите, че VW ще минат без GTI, нали? Версията на агрегата при Polo е 2-литров двигател с 200 к.с., който ускорява за 6.7 секунди от 0 до 100 км/ч.
Много клиенти обаче ще се насочат към дизела, който също има какво да предложи с две версии на 1.6-литровия си двигател с 80 или 95 к.с. И още нещо интересно - за първи път Polo ще се продава и с фабрична газова инсталация с 1-литровия TGI двигател с 90 к.с.
Може би най-големите и приятни промени са видими, когато отворите вратата. Става въпрос за пълен редизайн, нов инструментален клъстър, мултимедийна система, която е част от стандартното оборудване дори при най-ниското ниво (при него се предлага малкият вариант с 6.5-инчов екран).
Автомобилът ще има и непознати досега за него функционалности - активен автопилот, сигнализиране в сляпото петно, парктроник и др. Стандартни са системите за аварийно спиране и следене на пешеходците, както и ограничител на скоростта и датчик за налягането на гумите.
Новото Polo ще се предлага в 5 нива на оборудване, като освен познатите Trendline, Comfortline и Highline са въведени и Beats и R-Line. Цветовата гама е изключително богата - 14 екстериорни цвята, 12 различни дизайна на джанти (между 14 и 18 инча), 13 различни разцветки на инструменталното табло и 11 различни тона на седалките.
Ако вече сте готови да хукнете към дилърството трябва да споменем, че моделът ще дебютира едва в края на годината и според VW ще е с много атрактивна цена - ще започва от 12 795 евро в Германия.