Динозаври на стероиди: Caynne Turbo срещу Range Rover Sport SVR и G63 AMG

SUV-моделите отдавна размиха границата между това, да са високопроходими модели, комфортни превозвачи или спортни коли. Много от съвременните машини се опитват да съчетаят и трите параметъра, често с различна степен на успеваемост.
Доста е трудно да хванеш "спортното" в автомобил със силует на циментов блок и тегло над 2 тона. Но това не спира автомобилните производители да "напомпват" високопроходимите си модели с по няколкостотин конски сили под капака, позволяващи ускорение до 100 км/ч като на спортно купе. А драг надпреварите на необичайни модели се получават винаги доста зрелищни.
Това ни доказват британските специалисти от Carwow, които изправят на драг в класическата дистанция от четвърт миля Range Rover Sport SVR и Porsche Cayenne Turbo. Към тях малко по-късно се присъединява и Mercedes G63 AMG, който се пробва срещу двамата на затревен участък, който се опитват да ни пробутат като "офроуд".
Трите всъдехода, участващи в битката имат общо взето сходни показатели. Range Rover Sport използва 5-литров V8 със суперчарджър, доставящ 575 к.с. и 700 Нм, с които британецът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. Cayenne в турбоварианта си разчита на 4-литров V8 с две турбини. Компановката позволява постигане на 550 к.с. и 770 Нм, с които ускорението от място до 100 става за 4,1 сек. G63 на свой ред, също използва 4-литров V8, от който "изцежда" 585 к.с. и 860 Нм. "Кубчето" успява да ускори от 0 до 100 за 4,5 секунди.
Кой е по-бърз на пистовата надпревара и кой доминира извън пътя вижте във видеото:













