18 август 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

До колко да сме "М" при избора на BMW: M5 срещу M550d

Автомобилната марка с най-запалените фенове за поредна година погъделичка най-верните привърженици с поредния M Drive Tour, провел се на писта Серес в Гърция. Там освен вече познатите М2 и М4 имах удоволствието да се срещна и с най-най-най-новото М5 F90.

Ще започна по същество, тъй като имам да ви споделя много неща. 4х4 задвижване, турбо V8... звучи като нещо не чак толкова специално. Да, но да твърдя, че М5 е просто поредното BMW, ще е чиста проба лудост. Сигурен съм, че сте видели техническите данни... а да ги изпитате на пистата е съвсем друго нещо.

Когато започнете да оглеждате F90 М, ще забележите, че по-голямата част от преницата е претъпкана от въздуховоди, които не са само стилистични прищявки. Зад всеки една процеп има радиатор за нещо. Отпред изглежда сякаш отзад ще е хубава... и е така. Четири ауспухови тръби и съвсем дискретен спойлер на багажника. Доста сдържано. Покривът е смесица от карбон и пластмаса, а предните калници и капак са алуминиеви. Независимо, че разполага с 4х4 задвижване и класически автоматик, F90 M5 е по-лек от предшественика си F10 M5.

Нови турбо-компресори, нова инжекционна система, по-добро мазане и охлаждане, подобрена изпускателна система и още много модификации или по-скоро промени, които в комбинация с 4х4 задвижването карат тази почти 1900-килограмова лимузина да ускорява до 100 км/ч от място за малко над 3 секунди. Това значи, че е много, ама наистина много бърза. Но забавна ли е? След като разполага с класически xDrive, който може да разпределя усилието на двигателя в предимство на задния мост, може би ще ви изглежда стерилна. Но не забравяйте, че има опция да "изключите" предното и да унищожите чифт чисто нови гуми за под 5 минути.

Интересно е, че когато сте в 4х4 режим и в темпо на пистата не се управлява като класическо BMW. При "старата школа" трябва да поддържате равна газ поне до апекса на завоя, след което колкото повече изправяте волана, толкова повече можете да додавате на десния педал. При F90 M5 в нормален 4х4 режим няма нищо общо: за да насочите масата на автомобила към центъра на завоя, трябва да сте наистина прецизни с газта. Подадете ли, ще изпаднете в неприятно недозавиване. Имайте търпение за апекса. След като го достигнете, настъпете до долу и не се притеснявайте от нищо! Автомобилът сам ще излезе от завоя по най-бързия възможен начин, а няма да ви накара да търсите обратния на завоя волан, като М4, например.

Скоростната кутия е другото ново в М5. Собствениците на F90 M няма да разполагат с ъпгрейдната кутия с два съединителя, а с класически 8-степенен автоматик с променени настройки. Да ви кажа, в движение няма да намерите никаква разлика между двата вида кутии, особено ако конфигурирате Drive Logic да превключва по най-бруталния начин. А даже в града ще се чуствате по-добре, когато пъплите в задръстването или паркирате. Пригодна за ежедневието - това е супер. А ако искате да сте на писта? Стига щуротии. Никой не си купува М5, за да е бърз на състезателното трасе, а по-скоро да пристигне там със стил. М5 F90 не е състезателна кола, колкото и да се опитват да ни опровеграят от BMW. Нюрбугринг времена, ала-бала... нека бъдем реалисти. Да, усещането за стегнатост е добро, но все пак тези почти 2 тона са си... почти 2 тона. На аутобана без ограничения в Германия или със 150 км/ч на път за Черноморието, обаче, ще усетите истинското значение на буквата М.

Тук идва и втората част от дългата ми мисъл. До къде трябва да спрете с М-оборудването, когато конфигурирате новата си 5-ца? Защото М5 F90 има много сериозен конкурент... Той се предлага във версия комби, той е бърз, той е с 4х4 задвижване, той е икономичен. Говоря за BMW M550d. Да, дизелов!

Знаете ли, че комбито, което споменах, е точно толкова бързо до 100 км/ч от място колкото е предишното поколение М5? А знаете ли, че за да достигне ограничителя на скоростта (250 км/ч) му трябвт 30 и няколко секунди? И знаете ли, че при нормално шофиране по магистралата, ще харчи 8 литра на 100 километра? Всичко това не са митове, а просто невероятни истини, които установих лично.

Всичко това е възможно благодарение на комбинацията от най-доброто семейно купе (комби) и най-мощния 3-литров дизелов агрегат. Всъщност М550d е попълнение към G30/G31 гамата на актуалната пета серия, но с типичната M-Performance пиперливост. Агрегатът е подправен с 4 турбокомпресора - два малки с почти никаква инерция за отзивчивост в ниските обороти и два големи. Единият от големите и двата малки се въртят във всеки работен режим на двигателя, а вторият голям започва да създава налягане чак след 2500 об/мин, за да гарантира мощност чак до 4500 об/мин. Резултатът е умопомрачаващ - 400 к.с. и 760 Nm от 2000 об/мин. Цялата тази мощност преминава през класическата 8-степенна ZF-трансмисия и достига до четирите колела чрез xDrive.

Заради добрата комбинация от мощност, предавателни числа и аеродинамика от BMW обещават смесен разход от 6,2 литра за 100 км. Знаем какво става, когато четем тези данни - винаги разходът е сякаш мерен в космоса и реално е с още толкова отгоре. Да, но в конкретния случай говорим за смесен под 8/100 за 1000 километра. Не е никак зле, като се има предвид на какво е способно лудото комби и ще ви споделя нещо от първо лице, като ползвател на две поколения по-старо 530 дизел комби - разходът е същият.

Визуално M550d Touring се отличава от нормално G31 комби, благодарение на M-Performance елементите. От всички страни линиите са изменени не само за "догонване на хищен" външен вид, но и за функционалност. Ето пример: липсата на халогени отпред (типично за М-моделите) е налице и тук, защото местата на допълнителните фарове се използват за въздуховоди, сочещи към различни кулери и топлообменници. Спирачките са другото нещо, което прави впечатление дори на тествания автомобил с 20-цолови джанти. Те (апаратите и дисковете) са огромни! Но обикновенно такива спирачни системи издават, че явно колата се засилва добре и са й нужни. И третото, по което можете да отличите стандартно 2-литрово дизелово комби от M550d са различните цветови апликации (в повечето случаи матови) и естествено малкият и дискретен надпис на багажника.

Настаните ли се вътре и ще се почувствате като на дивана у дома. Удобство, лукс, комбинация от отлични материали, ергономия и най-различни екстри. И все пак в типичен "баварски" стил, всичко остава подредено около водача, защото макар и 5-ца комби, G31 си остава шофьорски настроена.

В края на този BMW-маратон установих за себе си, че в момента 5-та серия отговаря на нуждите ми най-добре. Просторна, удобна, изключитлно комфортна, уникално привлекателна. Но тук изникнаха въпроси. Трябва ли ми М5 или ще се справя и с M550d и то комби? Какво бих взел още утре, ако трябва да правя спешен избор между двете.

Да, знам, че в момента "дизел" е мръсна дума и никой автоконструктор не се гордее с дизеловите си автомобили. Знам, че след 5 години това гориво ще става все по-лошо разглеждано и третирано. Но в момента ще предпочета дизеловата комби. Не само заради по-ниския разход. Не е и заради това, че М5 не се предлага в "семеен" вариант с голям багажник. Не е и заради разликата в цените. А заради цялостното излъчване.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.