07 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Емоционално комби: тест Opel Astra Sports Tourer

Последното поколение Opel Astra напълно заслужено бе избрано за Кола на годината в Европа, при това, предлагайки се само в хечбек варианта си. От тази пролет, на линия е и комби версията на бестселъра, която според мен, а и според редица други, дори изглежда по-добре. Интересно е, че комби-моделите на Astra вървят едно поколение назад спрямо хечбеците, затова актуалният модел е 10-та генерация, докато събратът е 11-та. От Opel малко смело са добавили Sports към името на Tourer модела, но считам, че външният вид оправдава това – новото комби има доста атрактивни линии, и скосен мускулест силует, който сякаш предизвиква появата на „гореща” ОРС версия с див табун коне под капака.

Opel Astra Sports Tourer определено изглежда доста динамично, а скосеният покрив придава и лек привкус на спортно купе. Предната двойна хромирана лайстна с нов дизайн носи емблемата на марката със светкавицата, а предните светлини преливат в радиаторната решетка. Леко дъговидната, снижаваща се назад линия на покрива осигурява на комбито повече издълженост – ефект, който е допълнително подчертан от разделената задна колона на покрива.

Най-новото поколение на Sports Tourer има почти същите външни размери като предходния модел с дължина 4702 мм, широчина 1871 мм (със сгънати външни огледала) и височина 1510 милиметра, но въпреки това предлага по-обширно пространство за пътниците и багажа в интериора. Водачът разполага с 26 мм повече място в областта на главата, а пътниците в задната част разполагат с 28 милиметра повече простор за краката. Допълнително, новият модел предлага от 540 до 1630 литра багажен обем (при сгънати седалки).

Интериорът на Opel Astra Sports Tourer, логично е идентичен с този на хечбека, поне в предната част. Така, виждаме един функционален и стегнат салон, със сравнително изчистено табло и комбинация от аналогови и дигитални уреди. За щастие, многобройните физически бутони са елиминирани и голяма част от функциите се командват от тъчскрийн дисплея. Oepl определено има защо да се гордеят с предните седалки, които са много удобни и ергономични и поради това имат сертификат от немски специалисти от асоциацията AGR Back Experts.

В тестваната от нас версия, комбито се задвижва от новия битурбодизелов двигател на Opel с обем 1,6 литра, мощност от 160 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. Стикован с 6-степенна механична скоростна кутия, моторът е доста по-динамичен и икономичен от стария двулитров дизел на германците. Налице е прилично ускорение (от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди), а макар и да не изпитахме каталожната максимална скорост от 220 км/ч, можем смело да твърдим, че Astra Sports Tourer е стабилна при движение с до 170 – 180 км/ч, без да се усеща липса на контрол или някаква нестабилност. От Опел дават комбиниран разход на модела с този мотор от 4,1 – 4,2 л/100 км, което естествено не постигнахме, но дори и при супернатоварване, не можахме да достигнем 6 на 100.

Тестваното ниво на оборудване Innovation (което е най-високото като „екстри”) включва доста глезотии като премиум аудио с 6 говорителя, информационно-развлекателна система 900 IntelliLink с 8-инчов тъчскрийн цветен инфо-дисплей, включваща възможност за свързване със смартфон, навигация и т.н.

Друга много сериозна и полезна „екстра” е наличието на новите IntelliLux LED Matrix предни светлини - матрични предни светлини с 16 индивидуално контролирани LED-елементи. С тази система, в тъмната част на денонощието няма нужда да се занимавате с фаровете – те превключват между дълги и къси сами, „заобикалят” автомобила пред вас, осветявайки по-силно пътя отстрани, променят начина на светене ако се озовете в страна с обратно движение по пътя и като цял оса супер функция, която горещо препоръчвам, ако сте се спрели на новата Astra.

За сигурност и асистиране на водача се грижат куп системи като стабилизираща програма, контрол на сцеплението, асистент при потегляне по наклон, следене на налягането в гумите, сигнализация за препоръка за превключване на предавките, сензор за дъжд, електронен круиз-контрол (автопилот), сензор предупреждаващ за сблъсък отпред, сензор за следене на дистанция, сензор за напускане на пътното платно, сензор за избягване на сблъсък, сензор разпознаващ пътните знаци и много други.

В тестваното от нас ниво на оборудване Innovation, с 1,6-литровия дизелов двигател, цената на Opel Astra Sports Tourer е малко над 45 000 лв. Иначе, немският бестселър е на цени, започващи от 29 365 лв. (за 1,4-литров бензинов двигател), а най-достъпната дизелова версия с 1,6-литров мотор и 95 к.с. е 34 255 лв.

В заключение, можем да твърдим, че от Opel са изкарали атрактивен, но практичен семеен автомобил, който определено ще последва успеха на предшествениците си. Astra Sports Tourer се управлява леко, има сравнително комфортна возия и при скорост до 130 км/ч е с доста тихо купе. Препоръчваме вариант с по-високи гуми от тестваните 17-инчови нископрофилни, които остро реагират на неравности и дупки.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.