20 октомври 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Лъвче на стероиди: тест Peugeot 308 GTi

Сегментът на така наречените "хот хечове" е доста интересен. Състои се от коли, които в нормалния си вид едва ли ще накарат сърцето ви да се разтупти (освен ако някой модел не е на сериозно промоция или ви го връчат за служебен), но чиито върхови версии са станали легендарни сред автомобилните ентусиасти. GTI, RS, Type R и подобни емблеми подсказват, че иде реч за кола, която не е онази досада със стотина или по-малко конски сили, а доста способен малкък звяр, в чиято разработка задължително имат пръст и инженерите от спортния отдел на даден автомобилен производител. Което обикновено си личи и в дизайна - големи джанти с нископрофилни гуми, по-агресивни визии, спойлери и какво ли още не.

Напълно в горепосоченият тертип се вписва и новото Peugeot 308 GTi. Доста назлобен спортяга, под чиито капак тупти лъвско сърце, плашещо табун от цели 263 коня. Агресивната визия на "лъвчето на стероиди" е подсилена от снижената стойка, благодарение на спортното окачване, специалните брони отпред и отзад, плюс дифузьор, с интегрирани в него ауспухови накрайници, 19-цоловите джанти със спортни гуми Michelin, зад които се виждат масивни спирачни апарати и други детайли по купето. Подсилването продължава и в салона, където виждаме спортни седалки с добра опора и "рейсърски" алуминиеви педали, както и естествено, спортният кожен волан, напомнящ на този в рали-бегачките, но все пак отличаващ се по това, че командва куп "банални" функции, а не състезателни....

Най-сериозната работа, обаче, е извън визията. Защото това, което има като техника по шасито и капака може и да не се вижда, но именно то дава Усещането, когато сте в GTi. В допълнение към наистина добрата работа на дизайнерите на Peugeot, не по-лоша такава са свършили инженерите на автомобилния производител, подпомагани от колегите си в състезателния отдел Peugeot Sport.

Та тези юнаци са успели да изцедят от 1,6-литровия бензинов турбодвигател бруталните 263 к.с. и 340 Нм, които пък, подпомагани от пренастроената скоростна кутия (6-степенна механична) позволяват ускорение до 100 км/ч за 6 секунди и постигане на максимална скорост от 250 км/ч.

За да не скъсате "обувките" на Peugeot 308 GTi, когато потегляте на мръсна газ, както и да ибегнете недозавиването, се грижи TorSen диференциал с ограничено приплъзване. За да сте още по-ентусиазиран пък има и специален режим Sport, който се активира чрез бутон. Първото, което се случва е всичко по таблото, което свети, да свети в червено (за да ви настърви), а специална акустична система излъчва по-гърлен грохот на двигател в купето (все пак, той е 1,6 бензин, няма как да трещи като V6 или V8). Но това, естествено, са само трикове, които да ви настроят към същността на нещата - "котето" се стяга, воланът е по-директен, двигателят започва да работи по-оптимално, за да ви позволи да се насладите на истинско спортно преживяване. И да, тази кола е много бърза. Но по-важното е, не толкова че може "да вдигне много", а това, че ускорява много бързо и ви залепва за седалките, а масивната спирачна система също така бързо ви "увисва" на колана, залепяйки безотказно колата при нужда.

Но дали в цялата тази адреналинова свърхдоза има и място за практичност? Е, все пак, въпреки цялото това преобразяване, пред нас е добрия стар средноразмерен хечбек, който е сред бестелърите на Peugeot. Всъщност, добър, но не стар - моделът бе обновен едва миналата година. И предлага достатъчното пространство за едно средностатистическо семейство и багажа му за едноседмична ваканция. Тествано.

Честно казано, единствените ми притеснения бяха за поведението на спортното окачване и нископрофилните гуми по пътищата извън магистралата, които и у нас, и на влизане в съседна Гърция са далеч от понятието "хубави". От Peugeot са се постарали така да комбинират работата на окачването и комфорта в купето, че да сведат неприятните вибрации в купето до минимум, предполагайки, че немалка част от клиентите им ще са в сходна на моята ситуация. И дългото пътуване се оказа не толкова изморяващо, както си мислех преди това. В допълнение, шофьорската седалка е оборудвана с модерния за настоящите модели на Peugeot масажор, който поне за мен, бе голям помощник във висенето в трафика и криволиченето по монотонните пътчета.

На всичкото отгоре, 308 GTi не се оказа и толкова лаком, колкото очаквах. По принцип съм строго скептично настроен към заводските показатели за разход на гориво. И тук бе така - от Peugeot посочват комбиниран разход от 6,5 л/100 км, което надскочихме с около 2 "кила" отгоре, но все пак е добре, доста добре за спортно зверче като това.

В заключение мога смело да заявя, че новият Peugeot 308 GTi си струва всеки един от 60760-те лева. Разбира се, ако сте твърд фен на марката и искате "хот хеч" с доза практичност.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.