04 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Махараджа в България: тест Mahindra XUV 500

Марката Mahindra е известна с доста неща, дори и в автомобилния свят, но не толкова със самите си автомобили – основаната през 1945 година компания най-големият производител на трактори и земеделска техника, собственик на SsangYong и дизайнерското ателие Pininfarina, като притежава десетки заводи по цял свят.

Автомобилното производство на компанията стартира от 50-те години на миналия век, като днес включва голяма гама леки автомобили, пикапи и SUV модели. Героят на статията ни – XUV500 е сред най-популярните предложения на индийците, като играе ролята на флагман и най-продаван модел в родината си. Предлага се и на различни пазари по света, като в Европа стъпва първо в Италия, а вече и в България от есента на 2018 г.

За да пробият на Стария континент, от Mahindra залагат на свежа визия, комфортен салон, побиращ 7 души (при дължина от 4585 мм) и адекватно задвижване. У нас, всъдеходът се предлага единствено с 2,2-литров дизелов двигател, комбиниран с ръчна скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Максималната мощност на агрегата е 140 к.с. при 3750 об/мин, а пиковият въртящ момент от 330 Нм се добива между 1600 и 2800 об/мин. Откровено казано, двигателят е доста адекватен, както и скоростната кутия, единствено съединителят е прекалено лек и изисква време за свикване.

Oĸaчвaнeтo нa XUV 500 e paзpaбoтeнo в cътpyдничecтвo c бpитaнcĸaтa мapĸa Lоtuѕ, с идеята дa e пoдxoдящo ĸaĸтo зa acфaлтиpaни пътищa, тaĸa и зa oфpoyд. Зa дa пpeдocтaвя пocтoяннo oптимaлнo yпpaвлeниe нeзaвиcимo oт пътнaтa нacтилĸa, инжeнepитe ca зaлoжили нa нeзaвиcимo, тип МсРhеrѕоn oтпpeд и нa Мultіlіnk cъc cпиpaлни пpyжини и cтaбилизиpaщa щaнгa oтзaд.

Да, на асфалт автомобилът се чувства добре, но извън пътя определено не е шампион. Все пак, това е съвременен модел на марката и инженерите са заложили на стабилно пътно поведение при лоши пътни условия, а не толкова на супер сериозни възможности. Дори и 4х4 трансмисията е от „паркетните” с автоматично разпределение на въртящ момент между предните и задните колела, с възможност за блокиране 50:50. Все пак, може да разчитате и в по-лоши условия на „махараджата”, заради повишения клирънс.

Салонът, както вече споменахме, е сравнително комфортен, единствено седалките ни се сториха малко „плитки”, което е неудобство за по-дълъг път. Типично в индийски стил, в инструменталното табло и на дисплея на мултимедията е попрекалено с шаренията на цветовете, но това не е болка за умиране, свиква се. Третият ред седалки е малко компромисен и е подходящ за двойка подрастващи, но пък дава възможността за данъчен кредит.

И в този ред на мисли, цената на Mahindra XUV 500 у нас започва от 38 990 лeвa, докато вариантът с топ оборудване ще ви излезе 55 990 лв. Индийските машини се предлагат у нас от „Астреко мотърс”, който е част от групата, предлагаща у нас и Honda.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:15 1
+ 0
- 0
sffsdf34502
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.