Не забравяйте акумулатора си през зимата
Студ и батерия е една от най-коварните комбинации, които може да срещнете. Е, жегите също не помагат на тези тела, съдържащи ценен заряд, но сега сме месец декември и няма да си говорим за това. А ще дадем няколко съвета за това как акумулаторът Ви да оцелее през студените месеци и да не изпадате в неловки ситуации, включващи часове на студа, размятане на кабели и т.н.
На първо място - проверете състоянието на акумулатора си. Има си уреди за това, а ако не сте от разбирачите - просто минете през някой сервиз. Отнема секунди, а може да спести часове, дори дни главоболия след това. Измерването винаги дава най-добрата индикация за това дали батерията е наред, дали е на ръба на оцеляването или вече е приключила житейския си път.
Огледайте за наслоявания по двата терминала. Трудно можете да сбъркате - обикновено прилича на полепнала, ронеща се като сол консистенция. Това като цяло е знак, че трябва да започнете да оглеждате цените на новите акумулатори, но реално настоящият може да има още живот, стига да му помогнете. Едно хубаво почистване с четка и препарат може да свърши чудесна работа.
Намерете устройство за поддържане на заряд в акумулатора. Това не е точно зарядно, но също се включва към мрежата. Задачата му е да компенсира изгубения от студа заряд. Особено подходящо, ако няма да използвате автомобила в продължение на няколко дни. Но пък е трудно за използване, ако нямате къща и близък контакт.
Използвайте синтетично масло през зимата. То помага за по-лесното стартиране на студения двигател, а с това и пести от електричеството, което трябва да отдели акумулатора, за да запали автомобила.
В страни като Канада е много популярно използването на нагреватели на блока на двигателя, който пък от своя страна не позволява на флуидите за се сгъстят или замръзнат. За това обаче също ще имате нужда от контакт, което го прави трудно за изпълнение в градове в София, например, където много хора живеят в блокове.
И накрая - ако са Ви дали ток и най-накрая сте успели да запалите двигателя, не бързайте да го гасите, а покарайте доволно много време, за да може да се зареди. Освен това, преди все пак да врътнете ключа и да го изключите, спрете на място, което да не Ви създава главоболия, ако отново машината откаже да запали.
Масло с по-нисък вискозитет няма да спаси умиращ акумулатор, а най-много да осигури едно допълнително завъртане на стартера - т.е. шанса да запалите е почти същия.
Започне ли да пали трудно зимно време - смяна, каквото и друго да правите, най-много да отложите смяната с една година.
На коли, които не се ползват дни и седмици наред и не са в гараж се слага устройство за поддържане на акумулатора със соларен панел. През прозорците влиза достатъчно светлина, за да работи.