25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Нов прочит на пикап сегмента: тест-представяне Nissan NP300 Navara

Казват, че пикапите са швейцарските ножчета на автомобилния свят. Факт – може би няма по-функционален автомобил от този тип машини, които трябва да могат да носят голям товар, при това и да са с добра проходимост, за да го доставят в тежки терени, а в същото време да са подходящи и за някои ежедневни задачи, плюс това да са и приятен спътник за уикендите. От няколко години насам, пикапът стана и символ на определен статус, като това добави още няколко „джаджи” към мулти инструмента – да има прилична визия и да стане комфортен за собственика си. Та нали именно модерните пикапи наследяват SUV моделите отпреди две десетилетия – тогава когато комфортът и лукса не бяха толкова за сметка на изконните 4х4 ценности, както е в момента.

Няколко са основните играчи в глобалния пазар на еднотонните пикапи и почти всички идват от Япония. И Nissan определено е бил фактор в сегмента. С лансирането на новия NP300 Navara миналата година, японците направиха няколко важни нови стъпки, а година след лансирането на 12-тата генерация на пикапа за азиатския пазар, вече е готова и европейската версия. Дългото чакане явно си е струвало, както стана ясно от представянето на модела пред европейските медии, още повече ,че новият модел успя да стане „Пикап на годината”.

За да могат да са адекватни на конкуренцията и дори да опитат да я надвият, Nissan използват една проста на пръв поглед формула – да комбинират 80 годишния си опит в производството на пикапи и дълголетния опит в правенето на корави 4х4 машини, с това, в което са най-силни в наши дни – кросоувърите. Така, се появява и новият NP300 Navara, който без да губи качествата си на работяга, вече е с не толкова груб дизайн и е натъпкан с глезотии за водача и пасажерите. За да докажат, че новият продукт е дори по-качествен отпреди, японците вече го лансират с гаранция от 5 години или 160 000 км.

Генералната новост в сегмента на еднотонните пикапи, която отличава Navara от останалите, е използването на многозвенно задно окачване, при което листовите ресори са заменени от спираловидни пружини, така както сме свикнали да виждаме SUV моделите от последните години. Тази опция е валидна за модела Double Cab (Navara с предлага и с по-късата King Cab кабина), като благодарение на решението окачването е олекнало с 20 кг, а от Nissan ни гарантират дори по-голяма товароносимост от досегашната.

King Cab разчита на съществено модернизирана версия на окачването с листови ресори, монтирано в предишното поколение на модела. Новата конструкция на листовите ресори тежи със 7 кг по-малко и осигурява на King Cab с 3,1% по-висок ъгъл на заход на задните колела, като същевременно намалява шума от пътя по време на движение.

Ревизираният дизайн на задното окачване на новата NP300 Navara подобрява и маневреността. Благодарение на скъсяване на междуосието с 50 мм, диаметърът на завой на последното поколение на модела е 12,4 метра. По-важното, обаче, е че новият тип окачване на Double Cab съществено подобрява возията на пътя, че дори и в оф-роуд условия. Забравяме за подскачащата задница и мечтите за торба цимент на задния мост – возията е като на всъдехода Pathfinder, например. Особено в оф-роуд условия с накъсани неравности, елиминирането на подскачането е повече от плюс. Какъвто пък не е новият дизайн на предницата, чиято определено по-спортна визия с „раздувки” по краищата на капака над калниците, в стила на Infiniti, затруднява погледа наляво и надясно.

Говорейки за външния вид, няма как да пропуснем и изцяло новия интериор на пикапа. Както вече споменах, тук много се усеща влиянието на кросоувърите на Nissan. Така имаме една приятна, просторна и модерна кабина, с видимо по-високо качество на използваните материали. Конфигурацията на арматурното табло е тотално променена, като целта е била да се отвори допълнително място в купето и да се създаде усещане за простор. Предните седалки с гръбначна опора предлагат подобрена ергономия, като креслата са проектирани чрез използване на технология, вдъхновена от NASA, за да се намали умората. Нови са и задните седалки при Double Cab версията, а сред стандартните глезотии влиза двузонов климатроник с нова вентилация в задната част на кабината.

Логично, в модернизираната Navara са вкарани и множество нови технологии за комфорт и асистиране. Като например Around View Monitor (AVM) и Forward Emergency Braking (FEB) – и двете много добре приети функции за безопасност в сегмента на кросоувърите. Системата камери AVM в случая освен при паркиране и маневриране е пригодена и за използване в пресечен терен, подпомагайки виждането на препятствия, но при движение със скорост до 10 км/ч.

Също нов за Navara е електронният диференциал с ограничено приплъзване (eLSD). Tази система използва спирачни сензори, които постоянно отчитат скоростта на въртене на колелата; ако бъде засечено по-бързо въртене на едно от колелата на оста, системата прилага кратко спирачно усилие върху него, за да го забави.

Другите характеристики за безопасност и удобство включват круиз контрол, контрол на спускане по наклон (HDC) и Асистент за потегляне по наклон (HSA), безключовото влизане в автомобила, камерата за движение на заден ход и сензорите за паркиране.

За задвижването на NP300 Navara в Европа се грижи нов 2,3-литров дизел, с варианти на мощността 160 и 190 к.с. В по-мощната версия агрегатът е подпомаган от два турбокомпресора, което е новост за Nissan в сегмента. Агрегатът, с обещан от компанията комбиниран разход между 6,4 и 7,6 л/100 км е с до 24% по-ефикасен спрямо този на старото поколение. ДВГ-то е стиковано или с 6-степенна механична скоростна кутия, или с познатият ни от луксозните Infiniti 7-степенен автоматик (при по-мощния двигател).

Системата 4х4 е сходна с тази, която познаваме. Базово се задвижва задния мост, а чрез бутон се активира задвижването на четирите колела - 4x4H при скорост до 100 км/ч(!), а бавните предавки 4x4L при спрял автомобил. В най-тежките ситуации пък, може да разчитате на механично заключване на диференциала.

И все пак, нека не забравяме, че пишем за пикап, а не за оф-роуд джипка. В този ред на мисли, полезният товар на новата Навара си остава над 1 тон, а теглителната възможност – до 3,5 т. Товарният леген на Double Cab е увеличен с 67 мм спрямо предишния модел, като дължината му от 1578 мм, според Nissan, е най-голямата в сегмента. Дължината на товарния леген на King Cab е 1788 мм. Налична е и добре познатата С-канална система за товарене на Nissan с канали скоби по товарния отсек.

У нас, цената на новия пикап започва от 57 300 лв. с ДДС, а моделът логично ползва данъчен кредит.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:20 1
+ 0
- 0
sffsdf11421
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.