18 август 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Освежаващо кафе: тест Opel Mokka X

Компактният Mokka се появи на пазара в края на 2012 година и бързо стана тотален пазарен хит – удобен за града, с немалък багажник и радващ окото дизайн, повдигната седалка и 4х4 задвижване като опция, „чашката кафе” на Opel се разпродаваше като топъл хляб. Така, до момента от модела са лансирани над половин милион екземпляра.

Е, както и при всеки друг модел, и при Mokka дойде време за промяна, за да може да се свери часовникът с конкуренцията. В случая, обновлението е под формата на сериозен фейслифт, който освен всичко друго е добавил и буквата Х към името на кросоувъра. Всъщност, Х ще присъства в цялата гама SUV и CUV модели на марката занапред, а Mokka X е първият с новата номерация.

На практика, обновленията в Mokka X са навсякъде – в екстериора и в салона, но най-вече в техническо отношение. Така, всъдеходчето е получило свеж дизайн, като новостите са видими най-лесно отпред, където оформлението е в унисон с новия дизайнерски стил на марката с „криловидната” радиаторна решетка с почти вертикален профил, и обновени светлини, също напомнящи за крила. Предната престилка също е придобила по-голяма елегантност с по-малко пластмасови вложки. Така, общо взето новият Х изглежда по-мъжествен от предходния модел. „Крила” виждаме и в задната част при също така новите стоп светлини.

Фаровете на новия модел са вече с адаптивната AFL+ (Adaptive Forward Lighting) технология с LED елементи. Системата разполага с девет различни светлинни режима като градски светлини, извънградски режим, осветление за завои и маневри на кръстовища, туристически режим, сменящ насочването на светлините в зависимост от ляво или дясно пътно движение, режим за движение на заден ход и маневриране, както и стоп функция, която активира енергоспестяващ режим на светлините при престой на червен светофар.

Преобразяване има и в интериора на модела, като дебютира изцяло ново арматурно табло, заето от новата Astra. Новото арматурно табло е организирано около повече хоризонтално оформени елементи и изглежда по-изчистено и по-семпло, Централната конзола е изцяло новоразработена и е съобразена със 7 и 8-инчовите сензорни екрани на новото поколение инфоразвлекателни системи. Дизайнът е по-изчистен и с много по-малко бутони, като много от функциите вече са достъпни чрез тъчскрийн дисплея. Информационно-развлекателната система вече е с четвъртата версия на Intellilink с поддръжка на Apple и Android CarPlay Auto. По-важната, е съвместимостта със системата на Opel OnStar. Това е активна услуга в цяла Европа на базата 24 на 24 часа и 7 дни от 7. Задължението й е да осигури помощ в случай на инцидент и да помогне по време на пътуване и почивки , като показва къде са ресторантите, банкомати и други подобни места. 

Но нека преминем към по-стойностните за нас обновления – в дигателната гама и задвижването. След представянето на новото поколение "шептящи дизели" 1,6 с максимална мощност 110 к.с. и 100 136 к.с. по-рано, сега гамата от двигатели на SUV модела на Opel ще бъде разширен и по отношение на бензиновите мотори. Новото поколение 1,4-литров Direct Injection Turbo с мощност 152 к.с., което наскоро направи своя дебют в новата Astra, ще се предлага в съчетание с шестстепенна автоматична скоростна кутия, Start/Stop и адаптивно двойно предаване (средни емисии на CO2 и разход на гориво според предварителните данни - 154 г/км, 6.6 л/100 км).

Tехнологията за 4х4 предаване с електромагнитен механизъм и многодисков съединител, според компанията е станала още по-бърза и „интелигентна”. Когато пътната настилка е суха, за задвижването на автомобила се грижат единствено колелата на предния мост (с изключение на случаите на стартиране на автомобил с включен AWD режим), което спомага за поддържане на ниския разход на гориво. В зависимост от пътните условия, разпределението на въртящия момент се извършва безстепенно и плавно от 100 процента предно предаване на сухи настилки, до максимално разпределение на въртящия момент в отношение по 50 процента към предния и задния мост - например при покрита с плътен воден слой настилка. Системата е относително компактна и лека (около 65 кг), като не се отразява кой знае колко съществено на разхода на гориво и повишението е в приемливи стойности.

Независимо дали ще заложите на дизеловата или бензиновата версия, с тези агрегати ще получите прилично пътно поведение, сравнително добра стиковка на автоматика и като цяло удовлетворение от Mokka X. Що се отнася до възможностите извън пътя, те са сравнително скромни, но може да сте сигурни, че ще стигнете до ски курорта и при сериозен снеговалеж, или до жадувания гьол за риба по затънтени черни пътчета. Мъникът ще е сравнително стабилен и по традиционно наводняващите се при дъжд родни пътища и магистрали с недомислено оттичане…

Що се отнася до безопасността, тук е на традиционно високото за германците ниво. Mokka X разчита на новото поколение на фронталната видеокамера Opel Eye с повишена разделителна способност и повишена изчислителна мощ при обработката на изображения, което дава положително отражение върху работата на всички поддържани от нея функции, като управление на автоматичните дълги светлини, разпознаване на пътни знаци, индикация за движещ се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък и т.н.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.