18 юни 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

The Boss is Back: тест BMW X5 (G05)

Първият SUV на баварците е на пазара от почти 20 години. Още първата генерация на модела стана тотален бестселър, като със следващите обновления успеха дори нарастваше, като продажбите надхвърлиха 2,2 милиона бройки. През 2018 година, след кратък живот от едва 5 години на поколение 3, бе представен и изцяло новия модел, носещ заводски индекс G05.

Основателят на Х-семейството е станал по-голям, като е по-дълъг с 36 мм (до 4922) от предшественика си, а това важи и за колесната база – вече 2975 мм (+42). Нова е голямата предна решетка тип „бъбрек”, както и предните светлини, които могат да са лазерни с адаптивни LED. В дизайнерско отношение, баварецът е разделен на две линии – xLine и M Sport, които се отличават по някои елементи. Първата (с 18 и 19 инчови колела) подчертава приключенската природа на новия SUV, докато втората, с прагове и арки на калниците в цвета на купето е посветена на динамиката, което е подкрепено и от спортните 20-инчови М-джанти с двойни спици.

В интериора, луксът, качеството и комфорта са на добре познатото високо ниво, като новия Х5 се усеща по-просторен отпреди, въпреки минималното увеличение на купето. Повдигнатата позиция на седене, ориентираното към водача оформление на кокпита, както и новата организация на уредите за управление са основни акценти, плюс новия селектор на скоростния лост, около който са настройките на опционалните въздушно окачване и офроуд режими. За пръв път фарове и халогени се активират с отделни бутони, а не с лостче. И тук, както и в екстериора има дизайнерски разлики според избраната линия. Багажникът (с електрическо отваряне) с обем 645 литра, нараства до 1860, при сгънати втори (и, ако сте поръчали – трети, все още неналичен у нас) ред седалки.

За задвижването на големия баварец се грижат два бензинови и два дизелови двигателя. Върхов е моделът xDrive 50i с V8 мотор, но той за съжаление няма да се предлага в Европа. За нас остава избора между двата дизела - xDrive30d или M50d, както и бензиновия 40i. И трите агрегата се стиковат с 8-степенна автоматична трансмисия и предават тягата към четирите колела с обновена версия на фирменото 4х4 задвижване xDrive. Максималната мощност на 6-цилиндровия бензин е 340 к.с. и 450 Нм пиков въртящ момент, а ускорението от 0 до 100 км/ч с него става за 5,5 секунди. BMW X5 M50d е върховата дизелова версия, разчитаща на 6-цилиндров двигател с 4 турбокомпресора, за да постигне 400 „коня” и 760 Нм, ускорявайки от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек.

По-базовият дизел, който имах честта да покарам най-дълго време, е малко по-скромен от M Performance версията – 265 к.с. и 620 Нм, но и той е абсолютно достатъчен за масивния SUV. Агрегатът позволява ускорение 0 – 100 за 6,5 секунди, а разходът му е повече от приличен (е, не е заводския 6,8/100 км). Моторът работи перфектно, синхрона със скоростната кутия е перфектен и винаги имате налична мощност за ускорение, доускорение и изпреварване, например.

От BMW сериозно са се напънали да докажат, че Х5 не е само „паркетник” а има възможности и извън асфалта. За целта са обновили системата xDrive, която осигурява повече мощност към задните колела базово, но прехвърля до 100% на предните при нужда. В добавка има и блокаж на задния диференциал, който се управлява от системата за контрол на стабилността, а въздушното окачване позволява увеличение на клирънса с до 8 см, когато газите по неравен терен или свалянето му с 2, при каране със скорост над 138 км/ч или в режим „спорт”. Индивидуалното за всяко колело управление на подаването на въздух към окачването чрез електрически компресор и резервоар за сгъстен въздух позволява компенсиране на неравномерното натоварване на автомобила.

За пръв път при BMW X модел се предлага и пакет Офроуд. Освен стабилни елементи за защита на дъното в предната и задната част на автомобила той включва и въздушно окачване на предната и задната от, както и управляем блокаж на задния диференциал и се предлага за всички варианти на модела с изключение на BMW X5 M50d. Пакетът включва и специфични индикации на арматурното табло и контролния дисплей, както и допълнителен бутон на средната конзола, с който се избират четири режима на движение. С него могат да бъдат активирани настройки на системата xDrive, на характеристиките на педала на газта и на управлението на трансмисията, както и на намесите на системата за контрол на стабилността DSC за движение по пясък, скали, чакъл или сняг.

Базовата цена на Х5 G05 у нас започва от 134 900 лв. за xDrive30d, минава през 139 500 за xDrive40i и стига до 179 900 лв. за M50d.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.