Укротеният: тест драйв Nissan Juke
Когато Nissan Juke се появи на бял всят преди десетилетие изглеждаше странно, но атрактивно, а характеристиките му звучаха повече от интригуващо. Компактното кросоувърче, което бе сред първите представители на зараждащия се тогава сегмент на „градски минита на кокили” бързо намери хиляди фенове и се превърна в истински маркетингов успех. Е, дойде време и за наследник, който да освежи бестселъра и да запази добрите продажби. Този наследник стана факт миналата есен, а сега, новият Juke е наличен и на българския пазар.
Що се отнася до дизайна, основната идея на предшественика е запазен – големите „очи” под дневните светлини са на линия, купеобразният силует също. Но всичко е приравнено към настоящите тенденции и актуалните черти на моделите на Nissan. И макар да изглежда все така компактен, оказва се, че е леко нараснал на размери, което, разбира се, се е отразило и на комфорта в салона. Така, пътниците отзад имат около 6 см в повече отколкото в първия Juke, а багажникът е с 20% по-голям (422 спрямо 354 литра).
И доколкото отвън новият модел е много променен, то отвътре е още повече. Силно напомнящ на този в актуалната Micra, салонът е доста модернизиран и изглежда доста добре. Акцент е по-ергономичната централна конзола с новата мултимедия, а спортните седалки с вградени говорители Bose предизвикват спортно поведение у водача.
Уви, спортното вече е само пожелателно. За разлика от стария модел, който имаше и брутални Nismo-версии с по 200 „коня”, в новия Nissan Juke изборът е сведен до един-единствен двигател. И то не толкова „расов” еднолитров, трицилиндров с мощност от 117 конски сили. Разбира се, не трябва да си мислим, че на Nissan не им се заиграва и с по-сериозна техника, но и този модел, както и десетки други на различни производители, падна жертва на новите жестоки екологични изисквания.
Е, на фона на лекото купе и балансираната аеродинамика, малкият агрегат се справя повече от прилично, независимо дали е стикован с 6-степенната ръчна или 7-степенната автоматична трансмисия. Има си и спортен режим, който определено успява да „изостри” поведението на мъника, въпреки оределия табун кончета под капака.
Е, ще попитате, ако не е в поведението, къде е чарът на новия Nissan Juke? Ами както и при другите подобни компактни кросоувъри, е наблегнато на богатата персонализация – и в салона, и на купето. Възможностите за избор на цвят на купето, покрива, както и на кожата на интериора са многобройни и подчертават характера на возилото. А именно това търсят сега клиентите, особено младежите и дамите, които според мен са основният таргет на модела. Затова си мисля, че и в тази си компановка, Juke ще продължава да се продава нелошо.
Цената, която също е важен фактор, би спомогнала за това. В този случай, моделът започва от 33 890 лева, а максимумът по ценова листа е 55 110 лева, с автоматик и „всички екстри”. Една от най-важните сред тях е системата ProPILOT, която предлага няколко полуавтономни функции за управление. И която, както разбрахме, от челен опит, няма да ви помогне в голяма снежна буря, тъй като обледяването блокира радари и сензори…
В заключение, новият Nissan Juke е един приятен компактен автомобил, който ви дава всичките предимства на градските хечбеци, комбинирани с по-голям клирънс, по-висока позиция за седене и не по-малко важно – много по-яка визия.