06 декември 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Батериите за Tesla ще издържат по 2 милиона километра

Битката за супериздръжливи акумулатори за електромобили кипи с пълна сила. След като наскоро от General Motors обявиха, че са почти готови с батерии, които ще издържат теоретичен живот от 1 милион мили, конкуренцията не закъсня с контрапредложение. Основателят на Tesla Илън Мъск още през миналия месец заяви, че има планове за подобни батерии, които дори да надхвърлят това, което предлагат от GM

Компанията от Китай Contemporary Amperex Technology, позната като CATL, обяви, че има готовност да стартира производството на батерии, които също могат да изкарат по над 1 милион мили (1,64 млн. км). Нещо повече, китайците дори се хвалят, че новият им продукт може да изтрае до 2 милиона километра (1,24 млн. мили), а самата батерия ще има живот от около 16 години.

CATL има двугодишен договор за доставка на батерии за Tesla Model 3, произвеждан в китайския завод на американската компания. Със сигурност, новият тип батерии не е за бюджетния модел на Tesla, тъй като се очаква цената на новия тип акумулатори да е с поне 10% по-висока от тази на досегашните. А идеята около Model 3 е в постоянното оптимизиране на разходите. Много е вероятно "вечните" батерии да се използват при по-скъпите модели на марката и по-конкретно – в техните върхови версии.

Въпросът в момента е дали Tesla споделя плодовете на разработката на финансиран от компанията екип по нови технологии с CATL или китайците имат собствени иновации, които споделят с компанията на Мъск. Едно е ясно - двете компании са в доста тясно сътрудничество, като производителят на батерии гледа да разполага свои производства там, където това прави и автомобилната компания. Пресен пример е работата по заводи на двете фирми в Германия, а шефът на CATL Женг Юкун не крие амбициите си за фабрика в САЩ.

А какъв е смисълът от толкова издръжливи батерии? Отговорът изглежда доста елементарен - ако един акумулатор надживява сериозно жизненият цикъл на един автомобил, то той може да се използва повторно, в следваща кола. И това със сигурност би поевтинило сериозно производството на електрически возила, предвид фактът, че именно батерията е най-скъпото нещо в тях. Да не говорим, че използването на такива батерии би имало и сериозни приложения извън автоиндустрията - например като съхранение на енергия в домове и офиси, след като са били в някой автомобил, или пък използването им за осигуряване на електричество в места със слабо развита електропреносна мрежа.

И още нещо: чисто психологически, това, че един колебаещ се клиент вече няма да мисли колко биха издържали батериите при покупка на електрическа кола, със сигурност ще повлияе сериозно на ръстът в продажбите и използването на електромобили.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.