Неясно бъдеще за Jaguar XF и XE
Jaguar посреща трудни времена, които най-вероятно ще изискват трудни решения. В последните години, марката отбелязва системен спад в търсенето на моделите XE и XF, което принуждава производителят да търси нова формула в развитието на седаните си, с лансирането на много масов модел.
Според британското издание Autocar, в JLR активно мислят за нов модел, който да замени едновременно Jaguar XF и XE. Вариантите по които се работи са лансирането на компактен седан и дори на още по-компактен хечбек.
"Обичам да създавам по-малки автомобили и мисля, че времето за такъв е правилното", заявява Джулиън Томсън, новият шеф-дизайнер на Jag пред Autocar. "Jaguar се нуждае от глобален продукт, който да привлече по-младите купувачи, както и повече потребители от женски пол. Нашите ценности са перфектни за тези, които искат да притежават ефективни автомобили, но все пак харесват дизайнерското качество, лукса и колите, които са приятни за шофиране. Но това е тежък сектор. Трябва ви голям обем автомобили, което пък означава големи заводи и голяма организация за продажбите. Но определено бих искал да сме там", допълва мениджърът.
Явно везните клонят в полза на създаването на хечбек. Това ще даде достъп на Jaguar до сегмент, в който никога не е участвал. Този тип автомобили са сред най-продаваните в Европа и на доста други пазари - само на Стария континент потенциалът при премиум хечбеците е около 800 000 коли годишно. Но пътят на британците ще е труден, тъй като ще се нуждаят от изцяло нова платформа за подобен модел.
Ако британците все пак заложат на нов седан - типът автомобил, в който е силата им, те биха могли да използват платформата MLA за новия си модел. Бъдещата машина би трябвало да разчита на плъг-ин хибридна конфигурация, възможна е и появата на електрическа версия. Архитектурата би трябвало да бъде и в основата на очаквания изцяло електрически XJ.