10 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Малките двигатели тровят планетата повече от големите

Вярвате или не, малките двигатели се оказват по-големи замърсители на околната среда. Според Reuters големите компании вече се преориентират и след манията да намаляват работния обем на своите агрегати, но да запазват или дори да увеличават мощността, сега се наблюдава обратната тенденция - връщане на по-големите мотори.

Скандалът "Дизелгейт" показа, че тестовете, които определят количеството на вредни емисии имат малко общо с реалността. Вече на всички е ясно, че по-малките двигатели в реални условия не са по-щадящи и понякога са дори по-вредни. Едни от най-големите производители като Volkswagen, Renault, Opel и Fiat вече изпитват сериозни затруднения да покрият последния стандарт Euro 6 с малокалибрените си модели. Ето защо много от тях вдигат ръце от този тренд и са решени да се върнат към класическите решения на проблема.

"Технологиите, които използваме, за да намаляваме обема на двигателите, без от това да страда динамиката, са практически изчерпани и не ни позволяват да се справим с новите екологични стандарти", коментира един от силните хора в Renault-Nissan Ален Рапосо по време на изложението в Париж.

"Вече е ясно на всички ни, че малкият двигател не дава почти никакво предимство. Затова и се насочихме към трицилиндровото решение" - това пък споделя Томас Вебер от Mercedes.

Новата тенденция вече се забелязва. Все по-малко ще виждаме дизелови двигатели с обем под 1.5 литра или бензинови под 1.2. От Volkswagen вече замениха 1.4-литровия, 3-цилиндров с 1.6-литров дизелов агрегат в Polo, а Renault добавят още 10% работен обем към своя 1.6-литров R9M дизел, представен през 2011 година.

По всичко личи, че двигателите с вътрешно горене пеят своята тъжна, но логично последна, предсмъртна песен. Електрическите и хибридните им наследници не просто чукат на вратата, но са я отворили и въпросът е не дали ще заемат трона на автомобилостроенето, а кога това ще стане факт.


Препоръчани материали
+ 18
- 1
Както всеки тренд, породен от популистки регулации, и този не доведе до нищо добро. Доведе до нефелни, проблемни двигателчета, които с краткия си живот доведоха до голямо количество скрап.
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.