Mercedes: през 2040 светът ще се задвижва от водород, не от батерии
Няколко автомобилни производители в Индия, сред които и Mercedes-Benz, се противопоставят на плановете на държавата, да принуди индустрията да премине изцяло към електромобили до 2030 г.
Асоциацията на индийските автомобилни производители (SIAM) вече даде сигнали, че може да не успее да премине към електрификация и със сигурност не и към изцяло електрически возила. Но най-значителната и решителна опозиция дойде от устата на шеф в Mercedes.
Според индийските медии, от Mercedes са преговаряли с правителството на азиатската страна да не натиска толкова силно за електромобилите и да даде време глобалната енергийна индустрия да премине към водород. Автомобилният производител вярва, че електромобилите "изключват по-добри технологични опции".
Шефът на Mercedes-Benz Индия Роланд фолгер заявява: "Към 2040 година, целият свят ще се задвижва от водородни автомобили. За мен целият план за преминаване към електрически автомобили изглежда като необосновано залитане".
От Mercedes твърдят, че пълна електрификация на автомобилната индустрия в Индия не е изпълнима. Мнението е, че няма гарантиран потенциал за комерсиалния успех на технологията, който е дале от това, да успее да надвие автомобилите с ДВГ. И то без основателните притеснения, за липсата на инфраструктутра за зареждане.
Експерти от автомобилната индустрия бяха шокирани, когато Индия обяви първоначалните си планове за инциативата. Мнозина все още смятат, че водородът има по-добър потенциал, а минаването само към електромобили с батерии би подтиснало усилията на автопроизводителите към изследването на други технологии.
Фолгер е още по-краен, като според него преминаването към електромобили би изострило проблемите с търсенето не електроенергия, което би довело до сторене на нови електроцентрали, които пък далеч не са екологични. Но интересно, поддържа тезата че хибридните автомобили, и по-точно плъгин хибридите са жизнеспособна опция, тъй като няма да има нужда от толкова сериозна инфраструктура за зареждане, а и този тип возила са по-евтини от чистите електромобили. Но въпреки това, по мнението на мениджъра, това ще е временно решение по пътя към минаване на водородно задвижване.