Проучване показа, че хибридите на Toyota и Lexus пестят пари
Ново независимо проучване, проведено от Tec-RMI в Германия потвърди, че притежаването на хибриден автомобил Toyota или Lexus гарантира ниски разходи на собствениците.
Пълнохибридното задвижване е разработено да носи ниски разходи за поддръжка и да бъде изключително издръжливо. За разлика от автомобилите на дизелово и бензиново гориво, хибридите нямат стартер или алтернатор, оборудвани са с необслужваема ангренажна верига и нямат нито един ремък.
Според резултатите от първоначалното проучване, извършено от Tec-RMI* специално за списанието за управление на фирмени автопаркове BFP Fuhrpark, някои хибриди на Toyota могат да генерират спестявания в размер до €1,000 само за 3 години.
Броят, публикуван на 3 август 2015, сравнява хибридни и plug-in автомобили от различни марки. Всички анализирани автомобили са били на 36 месеца и с пробег от 120,000 километра.
Toyota Auris Hybrid и Lexus IS 300h са единствените хибридни модели, които спестяват средства на своите притежатели. Lexus IS 300h, който бе най-добре представящият се автомобил сред всички тествани, може да „спести“ над €1,000 в сравнение с аналогичен бензинов автомобил за период от 3 години; от тези спестявания около €450 са от подмяна на гуми. Toyota Auris Hybrid, от своя страна, е способна да „спести“ около €300 в сравнение с дизелов конкурент и €160 в сравнение с бензинов. Хибридните и plug-in модификации на други марки, тествани от Tec-RMI, показаха, че притежанието им излиза по-скъпо от бензинови или дизелови еквиваленти.
Тези резултати потвърждават постиженията на Toyota благодарение на фокуса върху ефективността на проектирането:
• Наличието на Система за електронно управление на регенеративното спиране (ECB-R) позволява живота на накладките често да надминава 100,000 км
• Стандартният размер гуми пестят средства, но освен това перфектното разпределение на теглата намалява значително износването, като често с един чифт гуми може да се изминат над 50,000км
• Издръжливостта на ауспуховата система е над 5 години поради високото съдържание на неръждаема стомана
• LED крушки на предните фарове са с продължителност на живота над 20 години
Директорът на Корпоративните продажби в Европа Дейв Късел коментира: „Общественото признание за ефективността на хибридните автомобили на Toyota донесе 26% ръст в продажбите на Toyota и Lexus хибриди за последните 4 години в Европа. От първия продаден хибриден автомобил в Европа през 2000 – първото поколение Prius, общите продажби на хибриди надминаха 940,000 броя“.
Toyota Motor Europe увеличава фокуса върху нарастващия корпоративен сектор в Европа и хибридите помагат в тази насока. Голяма част от представителствата на Toyota и Lexus в отделните държави имат обособени екипи “Toyota Business +” със специално обучени екипи, които промотират възможностите на хибридите. За последните 4 години корпоративните продажби на Toyota са се удвоили – от 20,000 автомобила през 2011 до 40,000 автомобила през 2014. Миналата година Toyota и Lexus са продали общо 178,000 автомобила в Европа.
*Tec-RMI е Европейско специализирана информационна компания, която прави независими проучвания на конкуренцията в автомобилния сектор. За повече информация, моля посетете http://www.tecrmi.com/