Toyota иска да продаде над 5,5 милиона електрифицирани коли до 2030 г.
Toyota Motor Corporation обяви плановете си за популяризиране на електрическите автомобили за десетилетието 2020-2030. Стратегията за електрифициране на превозните средства се съсредоточава върху ускоряване на плановете за разработване и пускане на пазара на хибридни електрически превозни средства (HEV), плъг-ин хибриди, електромобили с батерии (BEV) и електрически коли с водородни горивни клетки (FCEV).
Решаването на екологичните предизвикателства като глобалното затопляне, замърсяването на въздуха, ограничените природни ресурси и енергийните доставки са от изключително значение за Toyota. Електрифицирането на превозните средства, за да са ефективни и икономични при потреблението на гориво и насърчаване използването на алтернативни горива, са абсолютно необходими решаване на текущите екологични проблеми.
През октомври 2015 г. японците стартираха Toyota Environmental Challenge 2050, чиято цел е максимално да намали отрицателното въздействие на производството и управлението на автомобили и да допринесе за реализирането на устойчиво общество. Марката има за цел да намали средните емисии на CO2 от нови автомобили с 90% спрямо нивата от 2010 г.
До 2030 Toyota цели да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (електромобили и возила с горивни клетки). Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по целия свят ще бъде или само с електрифицирано задвижване или с електрифицирана опция. Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на броя на хибридите, плъг-ин хибриди и електромобили, както и чрез стандартизиране на електрифицираното задвижване на всички свои модели. В резултат броят на модели, разработени без електрифицирана версия, ще бъде сведен до нула.
Toyota ще ускори популяризирането на електрическите автомобили с батерии с повече от 10 модела, които ще бъдат достъпни в световен мащаб до началото на 2020 г., започвайки от Китай, преди да влязат на други пазари - Япония, Индия, САЩ и Европа. Комбинацията от FCEV ще бъде разширена както за пътнически, така и за търговски автомобили.
Продуктовата гама на хибридите също ще нараства, благодарение на развитието на Toyota Hybrid System II (използвана в сегашното поколение Prius и други модели); въвеждането на по-мощна версия при някои хибридни модели; разработването на по-опростени хибридни системи и въвеждането им в избрани модели. Toyota също така има за цел да разшири своята гама плъг-ин хибриди.
Батериите са ключовата технология за електромобили и обикновено водят до ограничения, свързани с енергийната плътност, теглото и разходите. Тойота активно разработва батерии с твърдо вещество от следващо поколение и цели да комерсиализира технологията до началото на 2020 г. Освен това, Toyota и Panasonic ще започнат проучване за съвместен бизнес с автомобилни призматични батерии и ще работят за популяризирането на електрифицираните автомобили не само на марката, но и на други производители.
Сред мерките за популяризиране са и създаването на система за подпомагане на повторното използване и рециклиране на батериите, както и подкрепа за популяризирането на зарядни станции за електрически автомобили и станции за зареждане с водород чрез активно сътрудничество с държавни органи и партньорски компании.