Volkswagen обнови метановата си гама

Хибридите и електромобилите може и да са бъдещето на автомобилите, включително и за Volkswagen Group, но двигателите с вътрешно горене имат още години пред себе си. За тези, които искат икономичността на дизелов автомобил, без неговите недостатъци, VW предлага гама леки коли, чиито бензинови мотори работят с компресиран прирофен газ, познат у нас и като метан.
Метанът има много предимства - и в ценово, и в екологично отношение. От Volkswagen добре знаят това и представят обновените CNG версии на Polo и Golf. Наречени TGI, заради турбинираните си двигатели, двата модела имат подобрени показатели.
Polo TGI се задвижва от еднолитров трицилиндров мотор с 90 к.с. Малката кола е получила трета метанова бутилка, която може да нови 16,5 литра природен газ и така общият капацитет на резервоарите е 91,5 л. Според новите тестове WLTP, с тях компактният хечбек може да измине до 368 км само на природен газ.
Golf TGI от своя страна вече разчита на 1,5-литров 4-цилиндров двигател със 130 к.с. Агрегатът се нуждае от 3,6 кг компресиран метан на всеки 100 км, като има допълнителен пробег от 80 км спрямо досегашната версия.
От Volkswagen изтъкват няколко предимства на метановите коли - не само, че са много по-ефективни по отношение на разходите за гориво от бензиновите си еквиваленти, но имат и с 25% по-ниски вредни емисии.












