18 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Дизайнери начертаха бъдещето на Льо Ман

За поредна година Michelin събра талантливи дизайнери от цял свят в своя конкурс Michelin Challenge Design, като този път задачата бе да развихрят въображението си над дизайна на болидите, участващи в "24 часа на Льо Ман", но с условието, че дизайнът трябва да бъде адекватен на 2030 година. Може да изглежда много далеч, но всъщност това е след само 13 години. От друга страна повече от десетилетие е огромен период за спортната автомобилна индустрия, която еволюира не с години, а с месеци и дни.

Първа награда спечели китаецът Тао Ни със своята концепция Infitini Le Mans 2030. Това е машина с красиви, аеродинамични линии. Електрическият задвижващ тракт разчита на батерии от графен, а може би най-иновативният компонент са сложно устроените ангуларни колела, които имат странична подвижност за по-голяма стабилност в завоите. Друг сериозен акцент в проекта на победителя е автопилотът, който може да поеме контрол над управлението в нощните часове.

Второто място бе спечелено от португалеца Даниел Перейра и неговото Bentley 9 Plus Michelin Battery Slick. Трудно може да не бъде забелязан духът на Bentley с типичната решетка, внедрена и в този прототип. Корпусът е аеродинамичен и сякаш е забравено мястото за пилота. Той обаче се намира вътре в капсулата и разполага с интерактивна панорамна гледка. Интересно е решението за батериите, които са част от устройството на колелото и се сменят заедно със смяната на гумите, като по този начин осигуряват солидна дистанция.

Канадецът Кърт Сканлан взе третото място със своя екстравагантен Cierzo C1. Идеята тук е завиването да става не чрез завиване на колелата, а чрез изменяне на цялата геометрия на предницата, изградена от електроактивни полимери. С промяната на формата въздушният поток върши голямата работа по промяна на посоката на движение на болида. Машината изглежда досущ като манта, но определено се движи доста по-бързо.

В конкурса се включиха 1600 души от 80 държави, които бяха оценявани от жури от дизайнери на компании като Ford, BMW, Nissan, GM и др. Според председателя на журито Стюърд Рийд тазгодишното издание на конкурса е най-доброто от създаването му и участниците са показали невероятно въображение и в същото време чувство за практичност.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.