Латвала поведе в Австралия, Ожие посяга към титлата
Яри-Мати Латвала (VW) поведе след първия ден на рали Австралия, десети кръг от Световния шампионат. Финландецът започна спокойно деня, който предложи общо 8 скоростни отсечки. В първите четири донякъде изненадващо лидер бе специалистът на асфалт Дани Сордо (Hyundai), следван от съотборника си Хейдън Падън. След това обаче двамата не издъжаха на темпото на пилотите на Volkswagen и отстъпиха до края на деня съответно до 5 и 6 място.
Световният шампион Себастиен Ожие (VW) има една единствена мисия в Австралия и тя е да си осигури предсрочно третата си поредна световна титла. Ето защо французинът реши да не рискува в първите етапи и отстъпи инициативата на останалите, движейки се около осмата позиция. След това обаче Ожие натисна здраво при двете минавания на дългата 29.51 км отсечка Нюри Лонг и бързо се изкачи до третото място в класирането, на 4.6 секунди от Латвала. Между двамата остана Мийк, който държеше лидерството до началото на второто минаване на Нюри Лонг, но отстъпи на Латвала.
Третият VW Андреас Микелсен тихомълком се промъкна до 4 място, давайки заявка за нов троен подиум на отбора му след Германия. След Сордо и Падън, всеки от които имаше проблеми в края на деня (Сордо с видимостта, а Падън с управлението), остана третият Hyundai на Тиери Нювил. Белгиецът се възползва от завъртането на От Танак (Ford) в отсечката Бейкърс Крийк, а освен това естонецът имаше и технически проблеми, вероятно с диференциала.
Веднага след Танак се нареди съотборника му Елфин Евънс, който изгуби още много в началото на деня заради спукана гума. Стефан Лефебр, който замества Мадс Йостберг в отбора на Citroen, няма да запомни с нищо добро първия ден на ралито, след като камък унищожи окачването му при преминаването през Нюри Лонг и от девето място французинът се смъкна до 17-то, на над 11 минути от лидера. Това даде възможност на Лоренцо Бертели (Ford) да затвори ТОП 10 след първия ден. Лидер при WRC2 пък е Насър Ал Атия (Ford).