20 януари 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ще последва ли Льоб съдбата на Сайнц в рали „Дакар“ 2025?

Тежка катастрофа за французина в етап 3, 19-годишен бе най-бърз на трасето

Себастиан Льоб от тима на Dacia бе днешният най-голям губещ в третия етап на рали „Дакар“ 2025. Французинът, който вчера стопи половината си пасив спрямо водача, стартира с ударно темпо отсечката от Биша до Ал Хенакия, но само на 12 километра след старта катастрофира тежко и претъркаля няколко пъти през таван своя болид Sandrider, както може да видите във видеото по-долу.

Подобно на Карлос Сайнц два дни по-рано, Льоб загуби известно време докато рестартира, като загуби и повечето панели на автомобила си. След потеглянето последва още едно спиране, на около 70 км след старта, но в крайна сметка 9-кратния WRC-шампион стигна до финала, с изоставане спрямо етапния победител от над един час.

Моментът на катастрофата на Льоб:

При излизането си от колата на финала, пилотът на Dacia Sandrider #219 отказа да се предаде, но бе песимист за шансовете си за победа. „Не беше денят, който предпочитахме. Изгубихме поне час и положението е сериозно. Но, каквото – такова, просто трябва да продължим. Ще продължим да се състезаваме и ще видим“, заяви Льоб.

А що се отнася до самия етапен победител, тук отново имаме най-млад бързак в класа на автомобилите. След като Сет Кинтеро с Toyota преди два дни стана най-младият етапен победител на 22-годишна възраст, днес рекорда падна, с етапната победа на Сауд Вариава, също с Hilux, който е на едва 19 години. И то ден след нелепата му, но и тежка катастрофа с Жиниел Де Вилиерс, заради която двамата загубиха няколко часа в трасето.

И ако това ви се струва куриозно, не по-малко куриозен е и фактът, че Вариава успя да измъкне едва 33 секунди от втория за деня – Герлен Шишри от тима на Mini X-Raid. Гореспоменатият Кинтеро пък допълни дневния подиум, с 1:48 мин. пасив спрямо водача.

Въпреки днешния триумф, логично Вариава е далеч от сметките в генералното класиране, където е едва на 57-о място. Шишри също е далеч от титлата засега, със своето 12-о място и близо 50 минути изоставане спрямо лидера в генералното. Кинтеро е 10-и, на 35 минути зад временния водач.

Също единственият боеспособен пилот на Ford Raptor – Матиас Екстрьом, зае третото място във временната подредба, след като днес финишира на едва 15 секунди зад Ал Атия. Пасивът на шведската рали-крос звезда спрямо водача е само 9 минути и половина, като битката тепърва ще се разгръща.

Язид Ал Раджи (Toyota) завърши на 11 минути след Ал Атия и Екстрьом, което го отпрати на 4-ото място в генералното. „Саудитската ракета“, обаче, е само на 2 минути зад съперниците и има огромен шанс да се върне в топ 3 през следващите дни и остава сред претендентите за победата.

При мотоциклетите, Лоренцо Сантолино с Sherco бе най-бърз в третия етап на рали „Дакар“ 2025. Испанецът показа отлично темпо, като успя да изпревари с 1:12 мин. Брадли Кокс (КТМ) – син на легендарния Алфи Кокс. Третото най-добро време бе за Рики Брейбек от тима на Honda.

След 6 минути наказание, обаче, Кокс се срина до 14-тата позиция и така Брейбек се оказа втори за деня, на 4 минути зад Сантолино. Топ 3 в отсечката допълни още един пилот на японския тим – Скайлър Хоулс, при това с нищожните 9 секунди зад сънародника си от САЩ. Рос Бранч (Hero) даде 4-о време, с едва 4 секунди зад Хоулс. Лучано Бенавидес пък допълни топ 5, финиширайки на 41 секунди зад „Калахари Ферари“. Общо взето най-бързите 10 на две колела се събраха в рамките на едва 7 минути.

Даниел Сандърс (КТМ) днес трябваше да върне темпото, след като победата от 48-часовия маратон му отреди да отваря етапа за мотоциклетистите. Така, австралиецът завърши с почти 15 минути пасив спрямо етапния победител, на 21-во място. Острието на КТМ, обаче, продължава да води в генералното класиране, но преднината му пред Скайлър Хоулс рязко намаля от 12 на 2 минути (по-точно 1:57). Рос Бранч продължава да държи третото място, отново на мижави секунди за Хоулс (8), но и той диша във врата на лидера, само с 2:05 мин. изоставане.

Ветеранът Франциско Лопез успя да донесе първата етапна победа за Can-Am при SSV-бъгитата в рали „Дакар“ 2025. „Чалеко“ успя да изпревари с 3:47 мин. Ксавие Де Султре и с още 25 секунди Брок Хегер. В генералното класиране, обаче, двамата пилоти на Polaris са начело, като действащият шампион Де Султре е водач, на 5 минути и половина пред Брок.

Етапната победа на Лопез му позволи да се изкачи до 4-о място във временната подредба, където трети продължава да е Александре Пинто (Can-Am), който днес завърши на 13 минути и половина зад чилийският мотоциклетен ветеран.

В класа на модифицираните бъгита Challenger днес бе един наистина налудничав ден. Още във втората половина на етапа 4-те най-бързи машини се движеха в рамките на половин минута и това безумно темпо остана до финала. Никола Кавилясо успя да грабне етапната победа, отмъквайки едва 14 секунди на Пол Спиерингс. Още по-брутална бе борбата между Спиерингс и Язир Сеядан, като нидерландецът успя да открадне една нищожна секунда на саудитския пилот. С четвърто време за деня финишира Даниа Акиил, на 26 секунди зад-най-бързия и на 11 зад сънародника си Сеядан.

Кавилясо продължава да е начело на генералното с 19 минути и половина аванс пред Гонсало Герейро (7-и за етапа). Трети в общата подредба е Корбин Ливъртън, който днес даде 5-о време и изостава с 22 минути от водача.

Потресаващ бе двубоят за етапната победа и при камионите. Алеш Лопрайс, след брутална битка с Вайдотас Жала успя да финишира с най-доброто време, но с едва 53 секунди аванс. Трети за деня се класира Мичел Ван Ден Брик, с 2 минути зад най-бързия. Четвъртото място в етапа позволи на Мартин Мачик да запази лидерството си в генералното класиране при камионите, но преднината му спрямо Лопрайш намаля от 9на 3 и половина минути. Жала е трети в подредбата, но на половин час след лидера.

Eтап 4 на рали „Дакар“ 2025 отежда участниците от Ал Хенакия към АлУла. В менюто за деня са 425 състезателни километра, гарнирани със 173 км преходи. Състезателите ще се сблъскат с по-каменисти терени, каньони и бързи отсечки, като ключово ще е пазенето от спукване на гуми.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.