WRC: Латвала прекрати победната серия на Ожие в Мексико
Яри-Мати Латвала (VW) спечели третия кръг от Световния рали шампионат в Мексико и сложи край на победната серия на съотборника си и настоящ световен шампион Себастиен Ожие. Финландецът проведе перфектно надпреварата зад Атлантика, като се възползва по най-добрия начин от правилата, задължаващи Ожие да отваря отсечките и да чисти трасето пред останалите в първите два дни от надпреварата.
Латвала пое лидерството в събота сутрин и повече не го отстъпи, като в началото на последния ден имаше аванс от над минута и половина пред Ожие. Това позволи на Яри-Мати да върне газта в предпоследната отсечка Гуанахуато, която бе и най-дългата в календара на шампионата в последните 30 години със своите 80 километра. В нея той изгуби над 25 секунди от Ожие, но дори това не бе достатъчно, за да може Себ да окаже реален психологически натиск преди пауърстейджа, закриващ състезанието. В него Латвала също не рискува, отстъпвайки победата без бой на съотборника си, но задържайки тази в генералното класиране.
Третото място в класирането остана за Даниел Сордо (Hyndai). С опит и рутина испанският ветеран проведе едно отлично състезание през четирите дни и въпреки че беше далеч от темпото на първите, не допусна никого близо до третото място на подиума. Четвърти остана Мадс Йостберг (Ford). Завърналият се в М-Спорт норвежец прибавя 12 точки към актива си, което му позволява да се изкачи до второ място в генералното класиране на шампионата след третия кръг.
В помощ на изкачването на Йостберг се оказа основно отпадането на Андреас Микелсен (VW) в събота. Микелсен имаше желание да се завърне по системата Рали 2, но от отбора прецениха, че неговото Polo R е достатъчно сериозно пострадало, за да се рискува с връщане в надпреварата.
Хейдън Падън (Hyundai) е последният завършил заводски пилот с петата си позиция. Неговият съотборник Тиери Нювил имаше кошмарен уикенд и направи не една, а две сериозни катастрофи, преди да се оттегли от надпреварата.
От Танак (Ford) регистрира шесто място за своя тим DMACK, а листа с частните пилоти в клас WRC допълниха седмият Мартин Прокоп (Ford) и осмият Лоренцо Бертели със същата марка. Отпаданията, заедно с липсата на автомобили на Citroen, позволиха на най-бързия в клас WRC2 - финландецът Тиму Сунинен да запише девето място в класирането.
Следващият, четвърти кръг от Световния шампионат, е от 21 до 24 април в Аржентина.