Само в 19 от 141 страни електромобилите са "по-мръсни" от бензина
Преди дни написахме няколко реда по темата за Дявола и Евангелието или как електромобилите могат да бъдат едновременно "зелени" и "мръсни", в зависимост от това в коя точка на света се употрябяват и как се произвежда електроенергията, която зарежда батериите им.
Според Института за транспортни проучвания на Мичиган (UMTRI) все пак дори в момента електромобилите са по-щадящи към природата в 122 от проучвани 141 държави, за които има пълни данни за електрическата индустрия.
В останалите 19 производството на ток е толкова "мръсно", че практически е по-добре за природата да бъдат карани модерни бензинови двигатели, чиито емисии при употреба са под емисиите, отделени при производството на ток за електромобилите.
Но тук пак опираме до нечестното сравнение между екплоатацията на бензиновите машини и тези на ток. Защото по-коректното сравнение ще е към отделените при ползване емисии, към вредните ефекти от бензиновия двигател да се добавят и отделените газове за добива, обработката и транспорта на горивото и чак тогава да сравняваме. Да, сещате се кой ще спечели с огромна преднина.
Сред тези 19 държави лидери по "мръсен" ток са Ботсвана и Гибралтар, където 100% от електричеството се произвежда от структури, използващи въглища или нефтени продукти. Там електромобилът "изхвърля" в атмосферата еквивалента на 8.1 литра на 100 км. На другия полюс е Албания - страната, в която 100% от електричеството идва от ВЕЦ-ове. Там карането на електромобил е еквивалентно на бензинов разход от 0.05 литра на 100 км.