Trekka: прабабата на Skoda Kodiaq
Новият всъдеход Kodiaq е считан за най-важният нов модел на Skoda, след първата модерна Octavia от 1996 година, след като чешкият производител стана част от Volkswagen Group. Много преди "мечока", обаче, и много преди първият съвременен SUV на марката - Yeti, е имало модел, със сериозни оф-роуд способности, наречен Trekka.
Ако трябва да сме точни, Trekka се появява точно преди 50 години, и е считана за съперник не на кого да е, а на Land Rover Series I. Описвана като "леко возило за оф-роуд", Skoda Trekka, или по-популярна само като Trekka, е може би първият автомобил, създаден и конструиран в Нова Зеландия, който се появява на бял свят на 2 декември 1966 г. Е, не е точно произвеждан на Вълшебния остров, тъй като реално е идвал директно от Млада Болеслав, само че разглобен, заради митата за готови коли.
Всъдехочето е използвало модифицирано шаси на оригиналната Octavia Combi, но сравнение с чешкия си роднина, е имало по-късо междуосие и модифициран задвижващ мост, плюс по-сериозни гуми, предлагайки клирънс от 190 мм. На разположение бил дори блокаж на диференциала, за по-добри оф-роуд възможности, макар 4х4 система да не се предлагала.
Задвижването на новозеландската Trekka било поверено на 1,2-литров 4-цилиндров двигател, постигащ 47 к.с. и 87 Нм, доставящ тяга към задния мост, посредством 4-степенна скоростна кутия. В зависимост от версията си, Skoda Trekka била с тегло между 920 и 980 кг, което позволявало на оф-роуд возилото да има приличния за времето си разход от 11 л / 100 км. Що се отнася до максималната скорост, тя била 110 км/ч, а максимално допустимият товар бил 500 кг.
Бойната Trekka се предлагала в няколко варианта на купето, като триврат пикап с 2 или 8 места, класическо "комби", модел с мек покрив или такъв с фиксиран пластмасов таван и дори като плажно бъги. Между 1966 и 1972 година, Motor Holdings, независим автопроизводител от Нова Зеландия, доставил почти 3000 бройки от модела.
Ако трябва да сме честни, трябва да отбележим, че Trekka никога не се е предлагала с марката на Skoda, нито е съдържала някъде емблемата на чехите. Но все пак, произходът на машината бил именно от заводите на тогавашната чехословашка марка. Trekka бил един от най-евтините автомобили за времето си и сериозен пазарен хит до 1970 година, когато митата за внос паднали и дошло време за атаката на японските модели.