Забравени концепти: Isuzu 4200R
Isuzu е един от най-големите производители на дизелови двигатели в света, но истината е, че освен с любопитни факти като този, в момента не се сещаме за японската компания с нищо особено вълнуващо. През 1989 г. Isuzu са се намирали в доста по-благоприятна ситуация, което си личи и от концепта Isuzu 4200R, който е представен на автосалона в Токио.
Какво му е впечатляващото ли? Ами има 4.2-литров V8 двигател с 350 к.с., 5-скоростна механична трансмисия, четири задвижващи колела, активно окачване от Lotus и факс машина!
Прототипът е резултат от необичайното съдружничество между Isuzu и Lotus, които по това време се намират под ръководството на General Motors. Концептът представлява един от последните истински вълнуващи автомобили на Isuzu, преди компанията да вземе тежкото решение да преустанови производството на пътнически автомобили.
Отговорен за дизайна на 4200R е самият Широ Накамура, който впоследствие проектира Nissan GT-R R35, спортното купе 350Z/370Z, както и кросоувърът Juke. Крайният продукт е заоблено спортно купе с 2+2 конфигурация на интериора и 4.2-литров V8 двигател Lotus LT5, монтиран в средата. Отново от Lotus идва активното окачване, което осигурява по-добро управление и по-добра возия, които са подпомагани допълнително от системата за задвижване на четирите колела.
Заедно с оригиналната Honda NSX, Isuzu 4200R е една от най-интересните коли, дебютирали през 1989 г. Освен че изглежда страхотно и има задвижваща система на Lotus, концептът на Isuzu разполага и с много технологии за прототип от края на 80-те. Вътре има висококачествена аудио система, сателитна навигация с цветен дисплей, дигитално инструментално табло, видео плейър и дори факс машина. Историята мълчи защо.
Isuzu 4200R се приема много добре от публиката, но за съжаление той така и не преминава в сериен модел. През 1992 г. японската компания взима решението да преустанови опитите си в цивилното автомобилостроене и да се концентрира върху товарните машини.