24 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Забравеният джип-амфибия Porsche 597 Jagdwagen

Porsche 597 Jagdwagen ( в свободен превод ловна кола), е един много интересен и много рядък проект на немската компания, която допреди десетина години бе позната по цял свят най-вече с доста ниските спортни автомобили, а не с машини за пресечен терен (преди да се появи Cayenne). Идеята на този екзотичен екземпляр била да бъде машина, предназначена за армейски задачи, с предназначение, сходно с това на Jeep, Kubelwagen и първия Land Rover.

Разработен като прототип по изискване на германската армия след Втората световна война, Jagdwagen никога не стига до масово производство, след като Бундесферът избира DKW Munga по редица причини - технически и икономически.

Porsche 597 Jagdwagen се задвижвал от 4-цилиндров боксеров бензинов двигател, зает от Porsche 356. Агрегатът, първоначално с обем 1,5 литра, а впоследствие и 1,6 л, бил разположен в задната част на возилото, както и всички останали мотори на Порше и VW по онова време. Максималната мощност на ДВГ-то била около 50 к.с., което в комбинация с теглото от 990 кг на джипката, позволявало максимална скорост от близо 100 км/ч.

Porsche 597 се предлагал с 5-степенна механична скоростна кутия, а задвижването било 4х4 с базово задно и допълнително активиране на предния мост от лост. С късата си колесна база от 2060 мм, в комбинация с удачно конструираното купе, всъдеходът можел да преодолява стръмни препятствия с наклон до 65%.

Прототипното купе на Porsche 597 Jagdwagen било изработено в собствената фабрика на Порше в Щутгарт, но по-късните варианти (със стабилизиращи торсионни щанги) се правели в завода за купета на Karmann. Монокок купето идвало без врати и с високи странични панели, което означавало, че пасажерите трябвало да се катерят по купето, за да влизат и излизат от колата. Странният дизайн всъщност имал своята идея - така всъдеходът ставал амфибия и можел да плува във вода. По-късните варианти на купето вече се предлагали с твърди врати и дори предлагали още по-сериозен ъгъл на катерене, благодарение на промени по дизайна на калници, надвеси и т.н.

Както вече споменахме, Porsche 597 Jagdwagen, заедно с още една машина - Goliath Type 31, никога не влезли в масово производство и били отхвърлени от немската армия. Двете основни причини били високите разходи за производство и невъзможността да се произведат навреме необходимите за военните бройки. Така, основна машина на Бундесфера станала DKW Munga на Auto-Union, която предложила простота на изработка, по-ниски цени и възможността на завода да поеме изискваните бройки.

Общо 71 всъдехода Porsche 597 били произведени между 1955 и 1958 година, 49 от които били предназначени за цивилни клиенти. Разходите по разработката на возилото възлезли на тогавашните 1,8 милиона германски марки. През август 1959 година се появили надежди Порше да предложи подобрен вариант на модела, базиран на тази платформа, но с по-усилено и подобрено шаси, както и увеличена на 2400 мм колесна база. Идеята била, наследникът на Porsche 597 Jagdwagen да се предлага в 5 различни варианта на купето. Но и този проект бил изоставен, като новия джип така и не видял бял свят.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:26 1
+ 0
- 0
sffsdf8464
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.