20 януари 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Факти и митове за автомобилните акумулатори

Снимка: Wikimedia Commons

Акумулаторът на колата е сред най-недоглежданите компоненти. Общо взето се сещаме за съществуването му когато е твърде късно и мръзнем в някоя зимна утрин до отказващия да запали автомобил. Истината е, че батерията под капака е важна във всеки момент, а остава пренебрегната. Ето и някои от основните митове и факти около жизненоважната част от возилата. 

Дълголетие 

Животът на акумулатора трябва да е около пет-шест години, но както при всички други части периодът варира в зависимост от начина на експлоатация. Редовното разреждане и пълните цикли разреждане-зареждане със сигурност ще навредят, затова е важно да щадите акумулатора.

Как става това? Докато двигателят и алтернаторът си работят, всичко е наред, но при изключен мотор трябва човек да внимава и да не оставя включени светлини или устройства, които да точат ценна енергия. Дори и при педантичната грижа обаче рано или късно акумулаторът ще влоши представянето си, което се усеща най-вече под формата на затруднено и забавено въртене на стартера. Светлинният сигнал на на съответната лампичка таблото също може да насочи вниманието към проблема. При пълно изтощаване ще откаже дори и централното заключване. 

Когато констатирате "смъртта" е време да се отървете от стария акумулатор по правилния начин. Заради химикалите в него в никакъв случай не го изхвърляйте сред природата, а го предайте за рециклиране, специалистите ще се оправят с него. 

Студът и акумулаторът 

Също както батерията на телефона ви издържа по-малко през зимата, така и автомобилният акумулатор се влияе от температурните промени. Повечето акумулатори използват електролитен разтвор, който не предава електричеството оптимално при стойности в ниския спектър на термометъра. Няма нужда да залагате само на характеристиките за палене на студен двигател (ССА) и да търсите по-висок ампераж, защото компютрите на колата определят изискваната големина на тока. Едно решение да държите автомобила в що-годе топъл гараж, което пределно ясно е почти невъзможно за повечето хора. По-лесна алтернатива е използването на калъф за акумулатор. 

А жегата? 

И лятото представлява предизвикателство, тъй като в жегите се изправява част от разтвора на акумулатора. Тогава, ако става въпрос за обслужваем такъв, трябва да долеете с вода. В никакъв случай не използвайте чешмяна, защото минералите в нея ще се отразят негативно на клетките. Вместо това купете дейонизирана вода, каквато се намира във всяка аптека срещу символична сума. 

Подаване на ток 

Кабелите за подаване на ток са аксесоар, който всеки трябва да има в багажника. Дори и на вас лично да не ви потрябват, кой знае, бихте могли да помогнете на друг шофьор в беда. Да, с тях ще можете да запалите колата, но не се успокоявайте прекалено, защото както казахме всяко пълно разреждане съкращава живота на акумулатора. 

Повече за подаването на ток можете да прочетете ТУК.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.