26 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Бусът като лека кола: тест Ford Tourneo Custom

Ford представи обновените Transit Custom и пътническата му версия Tourneo Custom в България. Моделите идват у нас с много подобрения по дизайна, изцяло освежен и обновен интериор и подобрени възможности във всяко едно отношение.

Tourneo Custom, с което успях да се запозная отблизо, е силно оръжие на Ford в сегмента на пътническите ванове, превозващи до 9 пасажера. Затова, от "синия овал" не са пестили общо взето от нищо, при обновяването на модела. Отвън, редизайнът на пътническия бус може да се похвали с новата масивна решетка на марката, която лично на мен напомня за уникалните й американски "тръкове". Обновени са и фаровете, които вече се предлагат и с ксенон (опционално), като са с нови обикалящи ги дневни светлини.

В салона промените са много по-сериозни, като интересно е, че просторният ван е заимствал много неща от интериора на малката Fiesta. Целият дизайн на кабината (поне в предната й част) е фокусиран върху водача, като налице е изцяло нов инструментален панел, доминиран от големия "таблет" на информационно-развлекателната система (опционално). Новият дизайн на салона е отворил място за куп ниши за по-дребни или не толкова дребни предмети, като само при инструменталния панел имате на разположение ниша, с обем 25 литра. Но както вече споменахме, тя далеч не е единствената.

При по-високите нива на оборудване, снабдени с 8-инчов дисплей, се предлага и инфо-развлекателната система SYNC 3 на Ford, която може да бъде управлявана с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“. Чрез нея, водачът може да да управлява аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости, разговорни команди. Системата е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Ако пък случайно поръчате вашия Custom без дисплей, може да използвате поставката MyFord Dock за да използвате мобилния си телефон или GPS устройство, с удобни за ползване USB порт и 12-волтов извод. А цялостното приятно впечатление се допълва от новите егрономични седалки, подходящи за доста дълги пътувания.

Новият Ford Tourneo Custom (както и събратът му Transit Custom) използва двулитров турбодизелов агрегат EcoBlue, с варианти на мощността 105, 130 или 170 к.с. Двигателят замени предходния 2,2-литров дизел, като обещава подобрен с до 13% разход на гориво и повишен с 20% в ниските обороти въртящ момент. Всички версии на новия мотор се предлагат с 6-степенна механична скоростна кутия, която в двата по-мощни варианта може да бъде заменена с 6-степенен автоматик.

Задвижването, за момента, е само към предните колела, макар добавянето на 4х4 задвижване би позволило на Ford да се "опъне" още по-сериозно на конкуренти като VW и дори Mercedes. Е, въпреки, че "двойно" скоро не се предвижда, от Ford пък могат да предложат съвсем скоро не по-малко интересна версия - плъг-ин хибрид, поззволяващ движение изцяло на електричество в рамките на определени километри.

А що се отнася до актуалната двигателна гама, успях да тествам и двата по-мощни варианта на дизеловия двигател, като смело мога да твърдя, че двигател и скорости са добре синхронизирани и налична тяга имате във всеки един момент, независимо дали сте със 130 или 170 к.с. (без да говорим за спортна кола, а за бусче, все пак). Купето е тихо (доколкото може да е, когато е пълно с хора), а неравностите по пътя не се усещат от водача.

Новият Tourneo/Transit Custom продължава да предлага същата изключително широка гама версии, която включва две височини на покрива, две дължини, брутна маса на автомобила от 2,6 тона до 3,4 тона, максимален полезен товар до 1 450 кг и каросерии ван, комби и ван с двойна кабина. В случая на пътническата версия, седалките могат да се конфигурират по всевъззможен начин - напред, назад, настрани, да се махат и т.н.

Естествено, от Ford гледат да са в крачка с новите системи за сигурност и асистиране на водача. Така, в Tourneo Custom може да откриете интелигентен ограничител на скоростта, предупреждение за мъртвата зона, адаптивен автопилот, асистент за предотвратяване на сблъсък, предупреждение за спазване на лентата и особено важната за сегмента Стабилизация при страничен вятър.

Новият Ford Tourneo Custom се предлага на цени, започващи от 51 500 лв. с ДДС (къса база, 105 к.с.) и достигащи до 83 000 лв. за супернаточената версия Sport дълга база (с най-мощната версия на двигателя, автоматик и десетки "екстри"). Гаранцията на моделите е 5 години или 250 000 км.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:20 1
+ 0
- 0
sffsdf31986
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.