Диференциалът с ограничено приплъзване - как работи и защо е безценен (видео)

Някои достижения на автомобилната мисъл ще останат в историята като безценни открития, допринесли за еволюцията на четириколесните. Без съмнение едно от тях ще е диференциалът с ограничено приплъзване (LSD). Благодарение на него днешните мощни автомобили не се лутат в мрака на многото коне и ниското сцепление, а са сигурни и стабилни приятели на човека зад волана.
Колкото и да ни се иска обаче да опишем тази технология като нещо едва ли не от бъдещето, трябва да кажем, че тя е на близо 80 години. Днешното развитие на индустрията обаче позволява много по-прецизен контрол над LSD, благодарение на мощните компютри и софтуер.
Какво обаче представлява той? Това е компонентът в автомобила, който има грижата да разпредели максимално точно или равномерно двигателното усилие на четирите колела. Това не значи точно по 25% на колело, разбира се.
При LSD има вариативност и свобода, а най-хубавото е, че той прави така, че да не бъде използвана цялата мощност само за едно колело, ако другите са изгубили сцепление. Това, разбира се, означава по-добър контакт на възможно най-много гуми и в крайна сметка измъкване от всякакви ситуации.
Колегите от Auto Express са се погрижили да направят интересно видео за историята и същността на LSD, което сме сигурни, че ще Ви бъде доста интересно:













